ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Araştırmaları ve Metodoloji TAR556 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye Cumhuriyeti tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası kaynakları, başvuru eserlerini, süreli yayın ve telif eserleri analiz eder.
    2-Üst düzey bilgi ve uzmanlık gerektiren bir konunun nasıl araştırılacağını açıklar.
    3-Tespit edilen bir konuyu sentez ve analiz düzeyinde değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   238
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,93 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Milli Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi Kaynaklarından süreli yayınların(gazeteler) değerlendirilmesi. K1: Bölüm 1
    2 Milli Mücadele ve Cumhuriyet Dönemi Kaynaklarından süreli yayınların( dergiler) değerlendirilmesi. K1: Bölüm 1
    3 Seçilecek örnek bir gazete ve dergiden sondaj usulü inceleme ve değerlendirme yapılması. K2: Bölüm 2
    4 Milli Mücadele ve Cumhuriyet dönemi kaynaklarından hatıratların tespit edilmesi. K2: Bölüm 2
    5 Mustafa Kemal Atatürk?ün Nutuk adlı eserinin tahlili. K2: Bölüm 3
    6 Mustafa Kemal Paşa?nın Nutku?nun diğer hatıratlarla mukayesesi. K2: Bölüm 3
    7 İsmet İnönü, Kazım Karabekir, Ali Fuat Cebesoy?un hatıratlarından örnek olay karşılaştırması. K3: Bölüm 2
    8 İsmet İnönü, Kazım Karabekir, Ali Fuat Cebesoy`un hatıratlarından örnek olay karşılaştırması. K3: Bölüm 2
    9 Cumhuriyet döneminde yayınlanan resmi yayınların tespiti ve değerlendirilmesi. K3: Bölüm 3
    10 Devlet ve il yıllıkları, istatistikler, resmi gazete vb. yayınların değerlendirilmesi. K6: Bölüm 1
    11 Cumhuriyet dönemi ile ilgili yayınlanan biyografilerin değerlendirilmesi. K6: Bölüm 2
    12 Milli Mücadele dönemi ile ilgili sözlü tarih kaynaklarının tespiti ve değerlendirilmesi. K6: Bölüm 2
    13 Ulusal dilde yayınlanan telif ve tetkik eserlerin değerlendirilmesi. K3: Bölüm 3
    14 Yabancı dillerde yayınlanan telif ve tetkik eserlerin değerlendirilmesi. K3: Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. İsmet ÜZEN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr İsmet Üzen

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Yalçın, E. S., Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları, Berikan Y., Ankara, 2007. K2: Acun, F., Yakın Dönem Tarih Metodolojisi, Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, C XIV, Sayı 42, Ankara, 1998. K3: Akbulut, D.A., Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Araştırma Metodu Hakkında Bazı Mülahazalar?, Milli Kültür, Sayı 81, Ankara, 1991. K4: Osmanlı Arşivleri Rehberi, İstanbul, 2000. K5: Cumhuriyet Arşivleri Rehberi, Ankara, 1994. K6: İnuğur, M. N., Basın ve Yayın tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1982.
    Yardımcı Kitap Başbakanlık, Cumhurbaşkanlığı, TBMM, ATASE ve diğer arşivlerin katalog ve tanıtım kitapları. Nutuk ve Hatıralar, Arşiv katalogları ve süreli yayın koleksiyonları.
    Dersin Amacı Milli Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili birinci el kaynakları ve araştırma eserlerini incelemek.
    Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili kaynakların; arşiv malzemesi, dönemin gazeteleri, dergileri, resmi ve özel kurum yayınları kütüphane malzemesi, biyografi ve otobiyografiler, anılar, süreli yayınlar ve diğer eserlerin tanıtılması. Bu kaynakların değerlendirilmesi, analizi ve yorumlanması. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili bir araştırma hazırlanırken karşılaşılacak metodolojik problemler; konunun belirlenmesi, konunun sınırlandırılması, bibliyografyanın belirlenmesi ve toplanması, eser ve makalelerin fişlenmesi, arşiv malzemesinin belirlenmesi ve toplanması, sözlü tarih çalışmaları, araştırmanın yazıya dökülmesi sırasında fişlerin sınıflandırılması, metin düzenlemesi, dipnot şekilleri, önsöz, giriş, sonuç, ekler ve kaynakça bölümlerinin hazırlanması ve konuyla ilgili diğer problemler üzerinde durulacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster