Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, kaynakları, sınırlandırmalar.
|
K1, K2, K3, K4.
|
2
|
Şehir tarihi çalışmalarının tanımı, Türkiye?de kent tarih çalışmalarını tarihçesi.
|
K1, K2, K3, K4.
|
3
|
Şehir tarihi yazımında kullanılan kaynaklar. Birincil kaynaklar.
|
K1, K2, K3, K4.
|
4
|
Şehir tarihi yazımında kullanılan kaynaklar. Birincil kaynaklar.
|
K1, K2, K3, K4.
|
5
|
İkincil kaynaklar ve kaynakların kullanımı.
|
K1, K2, K3, K4.
|
6
|
Kent tarihi yazımında kullanılan kuramlar. Merkez-çevre.
|
K1, K2, K3, K4.
|
7
|
Kent tarihi yazımı yöntemleri.
|
K1, K2, K3, K4.
|
8
|
Kent tarihi, kentlerin oluşumu ve tarihsel gelişimi.
|
K1, K2, K3, K4.
|
9
|
Kent tarihi, kentlerin oluşumu ve tarihsel gelişimi.
|
K1, K2, K3, K4.
|
10
|
Osmanlı öncesi Anadolu kenti.
|
K1, K2, K3, K4.
|
11
|
Osmanlı kentleri
|
K1, K2, K3, K4.
|
12
|
Modernleşme ve Osmanlı kentleri.
|
K1, K2, K3, K4.
|
13
|
Şehir kurumları.
|
K1, K2, K3, K4.
|
14
|
Şehir kurumları.
|
K1, K2, K3, K4.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Aydın Efe
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Çadırcı, M. (1991). Tanzimat Döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapıları. TTK, Ankara.
K2- Engin, O. N. (1936) Türkiye`de Şehirciliğin Tarihi İnkişafı. Ankara.
K3- Faroqhi S.(1993). Osmanlı`da Kentler ve Kentliler Çev: Neyyir Kalaycıoğlu,TVYY, İstanbul.
K4- Cerasi, M.(1995). Osmanlı Kenti, Çev: Aslı Ataöv, YKY, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Eldem, E. (2000) Daniel Goffman, Bruce Masters, Doğu ile Batı Arasında Osmanlı Kenti Halep, İzmir ve İstanbul. Çev: Sermet Yalçın, TVYY, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı kentinin tanımlanması ve şehir tarihine ilişkin kaynakların kavratılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Şehir tarihinde birincil kaynaklar ve kullanımları, şehir tarihçiliğinde kullanılan teoriler, merkez-çevre, şehir tarihi, şehirlerin ve şehrin başlangıcı, Osmanlı öncesi Anadolu şehri ve şehri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|