ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Vakıf Medeniyeti TAR587 GÜZ 3+0 Üniversite S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Vakıfları karşılaştırır.
    2-Osmanlı toplumunda insanların vakıf kurma nedenlerini değerlendirir.
    3-Vakıf idaresini inceler.
    4-Vakıfların eğitim ve öğretim hizmetleri hakkında örnekler verir.
    5-Vakıfların sosyal hayata katkısını yorumlar ve Vakıfların ekonomik hayata uygunluğunu inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler02510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kaynakları ve sınırlandırmalar. K1- Sayfa: V-VII.
    2 Osmanlı vakıfları hakkında arşiv vesikaları ve kaynak eserler. K1- Sayfa: VIII-XIV.
    3 Vakıf araştırmalarının önemi. Vakfiye ve vakfın tarifi, Vakıf çeşitleri. Vakıf kurucularının vakıf anlayışı. K1- Sayfa: 1-20.
    4 Vakfı ayakta tutan etkenler: Osmanlı toplumunda insanların vakıf kurma nedenleri K1- Sayfa: 23-85.
    5 Vakıfların gelir kaynakları. K1- Sayfa: 91-121.
    6 mülk edinme şekilleri ve işletme usulleri K1- Sayfa: 122-150.
    7 Vakıf kurucularının sosyal tabakalaşmadaki yeri. K1- Sayfa: 151-170.
    8 Vakıf yönetimi, denetimi ve usulsüzlükler. K1- Sayfa: 175-200.
    9 Vakıfların eğitim ve öğretim hizmetleri. K1- Sayfa: 201-228.
    10 Vakıfların sosyal ve belediye hizmetleri. K1- Sayfa: 231-250.
    11 Vakıfların sosyal hizmetleri. K1- Sayfa: 251-265.
    12 Vakıflarla ilgili terimler. K1- Sayfa: 361-382 (Ek.VII).
    13 Vakfiye incelemesi. K1- Sayfa: 315-332 (Ek.II).
    14 Vakfiye incelemesi. K1- Sayfa: 333-338 (Ek.III).
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üyesi Saim YÖRÜK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Yediyıldız, B., (2003), XVIII. Yüzyıl Türkiye`de Vakıf Müessesesi: Bir Sosyal Tarih İncelemesi. TTK Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1 - Akgündüz, A., (1996). İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesi. Osmanlı Araştırmaları Vakfı Yayını, İstanbul. YK2 - Öztürk, N., (1983). Menşei ve Tarihi Gelişimi Açısından Vakıflar. Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara. YK3 - Kazıcı, Z., (2003). Osmanlı Vakıf Medeniyeti. Bilge Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Vakıf kurumunun işlevini ve önemini kavratmak.
    Dersin İçeriği Osmanlı dönemi vakıfların kuruluşu, işleyişi ve topluma katkıları hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster