ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bozkır Kavimlerinin Tarih ve Kültürü I TAR593 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bozkır coğrafyasının genel özelliklerini anlar ve bunun sonuçlarını değerlendirir.
    2-Bozkır topluluklarının iktisadi, askeri ve dini organizasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Bozkır Kültürünü ortaya çıkaran gerekçeleri kavrar ve değerlendirir.
    4-Bozkır toplulukları arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirebilecek bilgi edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar K-2 BÖLÜM 1
    2 Bozkır Coğrafyasının Sınırları K-2 BÖLÜM 1
    3 Bozkır Coğrafyasının Genel Özellikleri K-2 BÖLÜM 1
    4 Bozkır Kültürünün Oluşması ve Ortaya Çıkması K-3 BÖLÜM 1
    5 Kimmerler ve Özellikleri K- 2 BÖLÜM 2
    6 Kimmer ve İskit İlişkileri K-2 BÖLÜM 2
    7 İskit ve Pers İlişkileri K-2 BÖLÜM 3
    8 İskit ve Grek İlişkileri K-2 BÖLÜM 3
    9 İskitlerde Hayvan Yetiştiriciliği ve Ziraat K-2 BÖLÜM 2
    10 İskitlerde Sosyal Hayat K-2 BÖLÜM 2
    11 İskitlerde Dini Hayat K-2 BÖLÜM 2
    12 İskitlerde Defin Merasimleri K-2 BÖLÜM 4
    13 İskitlerde Hukuk ve Sanat K-2 BÖLÜM 4
    14 İskitlerde Askeri Hayat K-2 BÖLÜM 4
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. İbrahim ONAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Heredotos. (2006). Herodot Tarihi, (çev. Müntekim Ökmen), İş Bankası Yayınları, İstanbul. K2. Durmuş, İlhami. (2007). Sarmatlar, Kaynak Yayınları, İstanbul. K3. Durmuş, İlhami. (2007). İskitler, Analiz Yayınları, İstanbul. K4. Grakov, B.N. (2006). İskitler, (çev. Ahsen Batur), Selenğe Yay. İstanbul. K5. Memiş, Ekrem. (1987). İskitlerin Tarihi, Selçuk Üni. Yay., Konya. K6. Memiş, Ekrem. (1990). Tarihi Coğrafyaya Giriş, Selçuk Üni. Yay., Konya. K7. Memiş, Ekrem. (2002. )Eskiçağda Türkler, Çizgi Kitabevi Yay.,Konya. K8. Eberhard, Wolfram. (1996). Çin`in Şimal Komşuları, (çev. Nimet Ulugtuğ), TTK Yayınları, Ankara. K9. Eberhard, Wolfram. (2007). Çin Tarihi, TTK Yayınları, 4.Baskı, Ankara. K10. Ögel, Bahaeddin. (1981). Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, Kültür Bak. Yay. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK 1. Esin, Emel. (1985). Türk Kültür Tarihi, İç Asya`daki Erken Safhalar, AKDT. Yüksek Kurumu Yay. Ankara. YK2. Gumilev, L.N. (2004). Eski Türkler, (çev. Ahsen Batur) , Selenğe Yay. 5. Baskı, İstanbul, YK3. Kafesoğlu, İbrahim. (1972).Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayınları, 9.Basım, İstanbul. YK4. Sinor, Denis. (2000). Erken İç Asya Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bozkır coğrafyasında yaşamış farklı toplumların özelliklerini ve bu özelliklerin ortaya çıkmasındaki nedenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bozkır coğrafyasında yaşamış değişik toplumların sosyal, iktisadi, askeri ve dini hayatlarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 1
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 1
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 1
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 1
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 1
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 1
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster