ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bozkır Kavimlerinin Tarih ve Kültürü II TAR594 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bozkır topluluklarının genel yaşayış alışkanlıklarını analiz eder.
    2-Orta Asya coğrafyasına dair bütüncül bir değerlendirmede bulunur.
    3-Bozkır kavimlerine dair araştırma yapan diğer bilimlerle etkileşimde bulunur.
    4-Bozkır topluluklarının kültür dinamiklerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar K1- Bölüm I, K2- Bölüm I
    2 Sarmatlar K3- Bölüm I
    3 Sarmat Toplulukları K4- Bölüm I
    4 Sarmat- İskit Mücadelesi K5- Bölüm I
    5 Sarmatların Diğer Toplumlarla İlişkisi K6- Bölüm I
    6 Sarmatlarda Sanat K7- Bölüm I
    7 Sarmatlarda Dini Hayat K8- Bölüm I
    8 Sarmatlarda Sosyal ve Askeri Hayat K9- Bölüm I
    9 Hun Toplumunun Genel Yaşam Özellikleri K10- Bölüm I
    10 Hunların Askeri Hayatı K11- Bölüm I
    11 Hunların İktisadi Hayatı YK1- Bölüm I
    12 Hunlarda Dini Hayat YK2- Bölüm I
    13 Hun-Çin İlişkileri YK3- Bölüm I
    14 Hunların Diğer Toplumlarla İlişkisi YK4- Bölüm I
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İbrahim ONAY
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr İbrahim Onay

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Herodotos (2006). Herodot Tarihi (Müntekim Ökmen, Çev.). İstanbul: İş Bankası Yayınları, İstanbul. K2- Durmuş, İlhami (2007). Sarmatlar. İstanbul: Kaynak Yayınları. K3- Durmuş, İlhami (2007). İskitler. İstanbul: Analiz Yayınları. K4- Grakov, B.N. (2006). İskitler (Ahsen Batur, Çev.). İstanbul: Selenge Yayınları. K5- Memiş, Ekrem (1987). İskitlerin Tarihi. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. K6- Memiş, Ekrem (1990). Tarihi Coğrafyaya Giriş. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. K7- Memiş, Ekrem (2002). Eskiçağ?da Türkler. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları. K8- Eberhard, Wolfram (1996). Çin?in Şimal Komşuları, (Nimet Uluğtuğ, Çev.), Ankara: TTK Yayınları. K9- Eberhard, Wolfram (2007). Çin Tarihi (4. Baskı). Ankara: TTK Yayınları. K10- Ögel, Bahaeddin (1981). Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. K11- Onat Ayşe, Orsoy Sema, Ercilasun Konuralp (2004) Han Hanedanlığı Tarihi, Çin Kaynaklarında Türkler. Ankara: TTK Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1- Esin, Emel (1985). Türk Kültür Tarihi, İç Asya?daki Erken Safhalar. Ankara: AKDT Yüksek Kurumu Yayınları. YK2- Gumilev, L. N. (2004). Eski Türkler (Ahsen Batur, Çev.) (5. Basım). İstanbul: Selenge Yayınları. YK3- Kafesoğlu, İbrahim (1972). Türk Milli Kültürü (9. Basım). İstanbul: Boğaziçi Yayınları. YK4- Sinor, Denis (2000). Erken İç Asya Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları.
    Dersin Amacı Bozkır coğrafyasında yaşamış farklı toplumların özelliklerini ve bu özelliklerin ortaya çıkmasındaki nedenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bozkır coğrafyasında yaşamış değişik toplumların sosyal, iktisadi, askeri ve dini hayatlarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 2
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster