Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması.
|
K1- Bölüm1
|
2
|
Prens Sebahattin Bey ve Jön Türkler
|
K1- Bölüm 1-2
|
3
|
Prens Sebahattin`in düşüncesinin önemi
|
K1- Bölüm 1-2
|
4
|
Jön Türkler içerisindeki görüş ayrılıkları
|
K2- Bölüm 2
|
5
|
İttihat ve Terakki Cemiyetinin doğuşu ve yapısı
|
K2- Bölüm 3-4
|
6
|
İttihat ve Terakki Cemiyeti içerisindeki görüş ayrılıkları
|
K3- Bölüm 4-5
|
7
|
İttihat ve Terakki`nin faaliyetleri ve II. Meşrutiyet`in ilanı
|
K3- Bölüm 4-5
|
8
|
Kanunuesasinin yeniden yürürlüğe girmesi ve Meclis-i Mebusan`ın açılması
|
K4- Bölüm 3
|
9
|
Meclis-i Ayan ve Meclis-i Mebusan`ın yapıları
|
K4- Bölüm 3
|
10
|
II. Meşrutiyet yıllarında fikir akımları
|
K3- Bölüm 3-4
|
11
|
II. Meşrutiyet yıllarında Osmanlı Basın ve yayın hayatı
|
K3- K4
|
12
|
II. Meşrutiyet yıllarında Osmanlı Basın ve yayın hayatı
|
K3- K4
|
13
|
Osmanlı siyasal düşüncesindeki dönüşümün ekonomik hayata etkileri
|
K5
|
14
|
Osmanlı siyasi düşüncesindeki dönüşümün sosyal hayata etkileri
|
K5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Erol Karcı
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Erol Karcı
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mardin, Ş. (1964). Jön Türklerin Siyasi Fikirleri. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
K2. Akşin, S. (2015). Jön Türkler ve İttihat ve Terakki. İmge Yayınları, Ankara.
K3. Hanioğlu, M. Ş. (1985). Bir Siyasal Örgüt Olarak Osmanlı İttihat ve Terakki Cemiyeti ve Jön Türklük. İletişim Yayınları, İstanbul.
K4. Ramsaur, E.E. (1982). Jön Türkler ve 1908 İhtilali. Sander Yayınları, İstanbul.
K5. Alkan, N. (2009). Mutlakıyetten Meşrutiyet II. Abdülhamid ve Jön Türkler. Selis kitaplar, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı siyasal düşüncesinde yaşanan dönüşüm ve bu dönüşümün sosyal ve ekonomik hayata etkilerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Jön Türkler, Jön Türkler arasındaki görüş ayrılıkları, İttihat ve Terakki cemiyetinin doğuşu ve yapısı, II. Meşrutiyet yılları ve bu dönemde yaşanan gelişmeler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|