ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Cumhuriyetinde Siyasi Partiler TAR529 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern Türkiye ve Cumhuriyet Tarihi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
    2-Cumhuriyet Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme yeteneği kazanır.
    3-Toplumsal hafızanın ve tarih bilincinin oluşturulmasında etkin rol alır.
    4-Türkiye Cumhuriyeti tarihi ile ilgili proje tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirir.
    5-Tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
    6-Osmanlı`dan Cumhuriyet`e gerçekleşen yeniliklere disiplinler arası yöntemlerle yaklaşma becerisine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)18590
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin sınırları, hedefleri ve problematikleri ve okuma listesinin belirlenmesi. K1,s . 1-17
    2 Osmanlı Devleti`nden Türkiye Cumhuriyeti`ne Türk Demokrasisinin Tarihsel Gelişimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme K2, s. 18-34
    3 Cumhuriyet Halk Partisi K3, s. 35-50
    4 Terakkiperver Cumhuriyet Partisi K3, s. 35-50
    5 Serbest Cumhuriyet Partisi K3, s. 35-50
    6 Tek Parti-Devlet Örtüşmesi ve Tek Partili Dönemin Özellikleri K4, s. 51-72
    7 Çok Partili Yaşama Geçiş Sürecinin İç ve Dış Dinamikleri K4, s. 51-72
    8 Çok Partili Yaşama Geçiş Sürecinin İç ve Dış Dinamikleri K4, s. 51-72
    9 Dörtlü Takrir ve Demokrat Parti K4, s. 51-72
    10 1946-1960 Yılları Arasında Kurulan Diğer Partiler K5, s. 73-96
    11 27 Mayıs 1960 Darbesi ve Siyasal Yaşam K5, K6, s. 73-110
    12 12 Mart 1971 Muhtırası ve Siyasal Yaşam K7, s. 111-140
    13 12 Eylül 1980 Darbesi ve Siyasal Yaşam K7, s. 111-140
    14 Genel Değerlendirme K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7, s. 1-140
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Doktor Recep BÜYÜKTOLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Feroz Ahmad AHMAD, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), (Çev. Ahmet Fethi), Hil Yay., İstanbul 2015. Sina AKŞİN, Ana Çizgileriyle Türkiye`nin Yakın Tarihi 1789-1980, cilt: 2, Yenigün Basın ve Yayıncılık, İstanbul 1997. Tevfik ÇAVDAR, Türkiye`nin Demokrasi Tarihi, 1737-1950, Ankara, 1995. ?????, Türkiye`nin Demokrasi Tarihi, 1950-1955, Ankara, 1996. Cem EROĞLU,, Demokrat Partinin Tarihi ve İdeolojisi, Ankara, 1970. Fahir GİRİTLİOĞLU, Türk Siyasi Tarihinde Cumhuriyet Halk Partisinin Mevkii, cilt: 1, Ayyıldız Matbaası, İstanbul 1965. Selami Kılıç, Türk Devrimi ve Fikir Temelleri, Kaynak Yayınları, İstanbul, 2005.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk siyasal hayatında politik gelişmeleri kavratmak.
    Dersin İçeriği 1923`ten 1980 yılına kadar Türkiye`de demokrasinin itici güçleri olarak kabul edilen siyasal partiler ve kurumlar, partilerin fikir yapısı, yapılanması, programları ve zaman içerisinde bunlarda meydana gelen değişim konuları hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster