ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Modern Ortadoğu Tarihi TAR533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı İmparatorluğu nun 18. ve 19. Yüzyıllardaki transformasyonunu açıklar.
    2-Ortadoğu?daki halkların anti-emperyalist mücadelesini ve yeni devletlerin kurulma sürecini açıklar.
    3-Filistin-İsrail meselesini detaylıca analiz eder.
    4-Ortadoğu da radikal İslamın ortaya çıkış sürecini açıklar.
    5-Soğuk Savaş ve sonrasındaki dönemlerde meydana gelen siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)250100
    Ödevler2022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders tanıtımı ve Ortadoğu neresi sorunsalı K1-Bölüm 1
    2 19. yüzyılda Osmanlı İmparatorluğu ve İmparatorluğun dağılma süreci K3-Bölüm 1-2
    3 Ortadoğu`da Milliyetçilik K4-Bölüm 1 ve K6
    4 I. Dünya Savaşı Sonrası Ortadoğu K2-Bölüm 1
    5 İki Dünya Savaşı arasındaki süreçte Mısır K1-Bölüm 3
    6 İki Dünya Savaşı arasındaki süreçte Irak K1-Bölüm 3
    7 İki Dünya Savaşı arasındaki süreçte Suriye ve Lübnan K1-Bölüm 3
    8 Siyonizm ve İsrail`in Kuruluş Süreci K1-Bölüm 3
    9 İsrail-Filistin Çatışması, 1948-1967 ve 1967 Savaşı K1-Bölüm 3
    10 Sömürgeciliğe alternatif arayışları: 1945 sonrası dönemde Mısır, Suriye, Irak ve Suudi Arabistan K1-Bölüm 4
    11 Ortadoğu`da Radikal Grupların Ortaya çıkışı K1-Bölüm 5
    12 1970`lerden 1990`lara Ortadoğu: İran Devrimi ve Körfez Savaş K1-Bölüm 5
    13 Amerika Ortadoğu`da: Irak`ın işgali ve Afganistan K1-Bölüm 5
    14 Arap Baharı ve sonrasındaki süreçte Ortadoğu K5- Bölüm 1 ve K1-Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Ali Çapar
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ali Çapar

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Clevland, William L. . (2008). Modern Ortadoğu Tarihi. Agora Kitaplığı. K2- Lewis, Bernard. (2005). Ortadoğu. Arkadaş Yayıncılık. K3- Kayalı, Hasan . (2018). Jön Türkler ve Araplar & Osmanlıcılık Erken Arap Milliyetçiliği ve İslamcılık 1908-1918. TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI. K4-Çapar Ali. (2020). "Arap Milliyetçiliği", Milliyetçilik. ed. Tevfik Erdem. Otorite Yayınevi, 476-494 K5-Çapar, Ali (2020). "Arap Tarihyazımı", Yayın Yeri:DOĞUBATI, Editör:Özcan, Ahmet, Kapıcı, Özhan, Murgul, Yalçın, Basım sayısı:1, ISBN:978-625-7030-41-0, Bölüm Sayfaları:412 -470 K6-Adid Davişa. (2004). Arap Milliyetçiliği: Zaferden Umutsuzluğa. Literatür Yayınları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere, Osmanlı İmparatorluğunun son döneminden günümüze kadar Orta Doğu coğrafyasında meydana gelen politik, ekonomik, sosyal ve düşünsel gelişmeleri öğretmeyi ve modern Ortadoğu tarihi hakkında temel bilgilerle donatmayı amaçlar.
    Dersin İçeriği Arap bağımsızlık mücadelesi, Ortadoğu`da bağımsız devletlerin kurulma süreci, İsrail`in kurulma süreci, Filistin-İsrail meselesi, radikal İslam`ın ortaya çıkışı, Soğuk Savaş döneminde Ortadoğu, İran Devrimi, Körfez Savaşı, 11 Eylül saldırıları ve bölgeye etkisi, Arap baharı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster