ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer TAR500 GÜZ-BAHAR 0+3 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturur.
    2-Teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler.
    3- Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular.
    4-Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir.
    5-Kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler20530150
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)20000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 020120
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı K1- Bölüm 1 K2- Bölüm 1
    2 Seminer konusunun seçimi K1- Bölüm K2- Bölüm
    3 Araştırma yada tez projesi için konu belirleme K1- Bölüm K2- Bölüm
    4 Kaynak tarama teknikleri K1- Bölüm K2- Bölüm
    5 Araştırma yada tez projesi hazırlama K1- Bölüm K2- Bölüm
    6 Seminer sunumu hazırlarken kullanılacak teknikler K1- Bölüm K2- Bölüm
    7 Teorik bir konunun seminer olarak hazırlanması K1- Bölüm K2- Bölüm
    8 Bir araştırma sonuçlarının seminer olarak hazırlanması K1- Bölüm K2- Bölüm
    9 Bir araştırma sonuçlarında giriş ve genel bilgilerin yazılması K1- Bölüm K2- Bölüm
    10 Bir araştırma sonuçlarında materyal metot bölümünün yazılması K1- Bölüm K2- Bölüm
    11 Bir araştırma sonuçlarında bulgular bölümünün yazılması K1- Bölüm K2- Bölüm
    12 Bir araştırma sonuçlarında tartışma bölümünün yazılması K1- Bölüm K2- Bölüm
    13 Örnek bir seminer hazırlanması K1- Bölüm K2- Bölüm
    14 Seminer sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime DURMAZ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Mehmet Şah Özcan

    2-)Doçent Dr Türkan Polatcı Demirkol

    3-)Doçent Dr Mustafa Kalkan

    4-)Doktor Öğretim Üyesi Erdinç Buruldağ

    5-)Doçent Dr Gülnar Kara

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Arslantürk Z. (2004). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayınları, İstanbul 2004. K2- Ural A. - Kılıç İ. (2005), Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara 2005.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık. Bu ders, öğrencinin hakim olduğu bir konuyu anlatabilme ve topluluk önünde konuşabilme yeteneğinin geliştirilmesi amacını taşımaktadır. Öğrencilerin ders aşamasında; seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ve öğrencini ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı konu tez çalışmasına katkı yapacaktır.
    Dersin İçeriği Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Seminer konusunun seçimi, kaynak tarama teknikleri, bir araştırma sonuçlarının seminer olarak hazırlanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 2
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster