Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İtalya Yarımadası Tarihi ve Coğrafyasına Genel Bakış I
|
K5 Bölüm 1
|
2
|
İtalya Yarımadası Tarihi ve Coğrafyasına Genel Bakış II
|
K5 Bölüm 1
|
3
|
Arkeolojik Veriler Işığında Prehistorik Dönemlerden İmparatorluk Dönemine değin İtalya Yarımadası I
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
Arkeolojik Veriler Işığında Prehistorik Dönemlerden İmparatorluk Dönemine değin İtalya Yarımadası II
|
K1 Bölüm 2
|
5
|
Krallık ve Cumhuriyet Dönemlerinde Roma Toplumu ve Kültürel Yapısı
|
K2 Bölüm 1; K3 Bölüm 1
|
6
|
Krallık ve Cumhuriyet Dönemlerinde Roma Arkeolojisi
|
K1 Bölüm 2
|
7
|
İmparatorluk Döneminde Roma I
|
K5 Bölüm 5
|
8
|
İmparatorluk Döneminde Roma II
|
K5 Bölüm 5
|
9
|
Antik Roma`da Kent ve Kentsel Öğeler I
|
K2 Bölüm 2; K3 Bölüm 1
|
10
|
Antik Roma`da Kent ve Kentsel Öğeler II
|
K2 Bölüm 2; K3 Bölüm 1
|
11
|
İmparatorluk Döneminde Roma Toplumu ve Kültürel Yapısı I
|
K2 Bölüm 1; K3 Bölüm 1
|
12
|
İmparatorluk Döneminde Roma Toplumu ve Kültürel Yapısı II
|
K2 Bölüm 1; K3 Bölüm 1
|
13
|
İmparatorluk Döneminde Roma Arkeolojisi I
|
K4 Bölüm 4-6; K6 Sayfa 3-295
|
14
|
İmparatorluk Döneminde Roma Arkeolojisi II
|
K4 Bölüm 4-6; K6 Sayfa 3-295
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Erdinç BURULDAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Thommen, L. (2012). An Environmental History of Ancient Greece and Rome. Çev. P. Hill. Cambridge University Press, Cambridge.
K2. Dupont, F. (1992). Daily Life in Ancient Rome. Blackwell, Oxford.
K3. Carcopino, J. (2003). Daily Life in Ancient Rome: The People and the City at the Height of the Empire. Yale University Press, New Haven.
K4. Wheeler, M. (2004). Roma Sanatı ve Mimarlığı. Çev. Z. Koçel-Erdem. Homer Kitabevi, İstanbul.
K5. Boatwright, M. T. Et. al. (2004). The Romans: From Village to Empire. Oxford University Press, Oxford.
K6. Tschen-Emmons, J. B. (2014). Artifacts from Ancient Rome. Greenwood, California.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Roma kültürünün yayılım gösterdiği coğrafyalarda gerçekleştirilen kazı çalışmaları neticesinde, tespit edilen arkeolojik verileri, tipolojik ve kronolojik olarak öğrencilere aktarmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Antik Roma kültürüne ilişkin tüm bileşenler ve Roma uygarlığına dair tarihi kaynaklar ile arkeolojik verilerin kronolojik olarak sıralanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
1
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
2
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|