Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
|
2
|
Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
|
3
|
Pazar ve Pazarlama Çevresi
|
|
4
|
Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı
|
|
5
|
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
|
|
6
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
|
|
7
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
|
|
8
|
Ürün kararları ve yönetimi
|
|
9
|
Fiyat ve fiyatlandırma
|
|
10
|
Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler
|
|
11
|
Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Öğrenci Sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Remzi ALTUNIŞIK, Şuayıb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK (2006) Modern Pazarlama,
Değişim Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme,dağıtım ve fiyatlandırmakonuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
5
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
4
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
5
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
5
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
4
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
5
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
4
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
5
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
-
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
-
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
-
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|