Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Tüketici Davranışına Giriş
|
|
2
|
Tüketici Davranışını Etkileyen İçsel Faktörler
|
|
3
|
Tüketici Davranışını Etkileyen Dışsal Faktörler
|
|
4
|
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
|
|
5
|
Tüketici Satın Alma Karar Süreci: Ana Modeller
|
|
6
|
Tüketici Satın Alma Karar Süreci: Seçim Seti Teorisi
|
|
7
|
Tüketici Satın Alma Karar Süreci: Seçim Seti Teorisi
|
|
8
|
Araştırma Süreci: Amaç, Sorunsal
|
|
9
|
Araştırma Süreci: Yöntem
|
|
10
|
Öğrenci Sunumları
|
|
11
|
Öğrenci Sunumları
|
|
12
|
Araştırma Süreci: Ara Rapor
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Dönem Projesi Sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Emre Şahin Dölarslan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ (2002), Tüketici Davranışı, Media-Cat, İstanbul
Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2006). Sosyal Bilimlerde SPSS?le Veri Analizi. Beta Basım Yayım. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
Koç, E. 2007.Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık
İslamoğlu, A.H., (2003), Tüketici Davranışları, Beta Basım, İstanbul
Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamaları. Seçkin Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Tüketici davranışının oluşumunun etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin öğrenilmesinin yanı sıra tüketici satın alma karar sürecinin oluşumunun, araştırma yöntemleri kullanılarak anlaşılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
5
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
4
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
5
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
5
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
5
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
5
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
4
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
5
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
2
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
3
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
5
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|