ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Oyun Teorisi 1 İŞL533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimlerde giriş ve orta seviye oyun teorisi kavramlarını kavrayacaklardır
    2-Bu kavramları anlamaları ve uygulamaları sağlanacaktır. Öğrencilerin nasıl bir model kuracaklarına bu modeli nasıl çözeceklerine ve ampirik uygulamaları nasıl açıklayacaklarına dair bir bilgi edinecektir.
    3-Hem akademik hem de yönetsel pek çok sorunu incelemek için gerekli stratejik kavramsal ve uygulamalı bilgiyi edinmiş olacaktır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1531030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 3010550
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 2512525
    Diğer 10000
    Toplam İş Yükü(Saat)   237
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,9 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
    2 Oyun Kuramı tarihçesi ve temel kavramları
    3 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games
    4 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games Baskın stratejiler , kesin baskın stratejiler ve mahkum stratejiler
    5 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games Nash Dengesi
    6 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games Pareto etkin strateji profili
    7 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games Nash Dengesi Uygulamaları Sıra ile silme ve medyan-seçmen teoremi
    8 Ara Sınav
    9 Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games Nash Dengesi Uygulamaları ve değerlendirmeleri Nash dengesi: kötü moda ve bankaya hücum Nash dengesi: doğru üzerinde alışveriş, duruş ve oy verme
    10 Tam Bilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Dinamik Oyun Tanımı
    11 TamBilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Genişleyen Biçimli Oyunlar
    12 TamBilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Karma Dav. Stratejileri- Altoyun Nash Dengesi Uygulamaları Teoride ve teniste karma stratejiler Beysbol, flört ve vergi ödemede karma stratejiler
    13 TamBilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Karma Dav. Stratejileri- Altoyun Nash Dengesi Uygulamaları Teoride ve teniste karma stratejiler Beysbol, flört ve vergi ödemede karma stratejiler
    14 TamBilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Çok Aşamalı Oyunlar Geriye ve ileriye doğru çıkarsama Ardışık oyunlar: ahlak sorunu, teşvikler ve aç aslanlar Geriye dönük tümevarım: taahhüt, casuslar ve ilk hamle avantajı Geriye dönük tümevarım: satranç, stratejiler ve inanılır tehditler
    15 TamBilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Çok Aşamalı Oyunlar Geriye ve ileriye doğru çıkarsama Ardışık oyunlar: ahlak sorunu, teşvikler ve aç aslanlar Geriye dönük tümevarım: taahhüt, casuslar ve ilk hamle avantajı Geriye dönük tümevarım: satranç, stratejiler ve inanılır tehditler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Yılmaz, E. 2009. Oyun Teorisi. Literatür Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Osborne, M.J. 2004. An Introduction to Game Theory. Oxford University Press.
    Döküman -
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencileri oyun teorisinin temel konuları ve stratejik analizin ana teknikleri hakkında bilgilendirmektir. Akademik araştırmalarda kullanım alanları yaygınlaştıkça önemi anlaşılan bu araç, 1990?lardan itibaren Amerika?da yaygın olarak uygulanmaya başlandı. Özellikle ekonomi alanında ihale düzenlemelerinden rekabet analizlerine kadar geniş bir uygulama alanı ortaya çıktı. Gittikçe gelişen, dallanıp budaklanan oyunlar teorisi, ekonomi bilimi için olduğu kadar, hukuk, politika, işletme, uluslararası ilişkiler ve hatta biyoloji gibi bilimler için de vazgeçilmez bir matematiksel araç oldu. Ekonomide, özellikle de endüstriyel organizasyon alanında teorik gelişmelere yol açtı ve yön verdi. Oyun teorisi aynı zamanda stratejik karşılaşmaların incelenmesinde standart bir dil haline geldi. Dersin sonunda, öğrencilerin karar alma sürecinde oyun teorisini kullanabilmeyi öğrenmeleri beklenmektedir
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 4
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir 3
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir 5
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 5
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 5
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 4
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 5
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir 3
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir 4
    10 1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir 5
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir 4
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir 2
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir -
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster