Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
|
2
|
Tam Bilgili Statik Oyunlar- Stratejik Form Games
|
|
3
|
Tam Bilgili Dinamik Oyunlar- Extensive Form Games Dinamik Oyun Tanımı
|
|
4
|
Karma Stratejiler- Mixed Stratejies Tanımı Ve Keskin Baskınlık
|
|
5
|
Karma Stratejiler- Mixed Stratejies Nash Dengesi
|
|
6
|
Karma Stratejiler uygulamalar
|
|
7
|
Karma Stratejiler uygulamalar
|
|
8
|
Tekrarlı Oyunlar- Repeated Games Gösterimi
|
|
9
|
Tekrarlı Oyunlar- Repeated Games Uygulamaları
|
|
10
|
Tekrarlanan oyunlar: kooperasyon ve son oyunu
|
|
11
|
Tekrarlanan oyunlar: ihanet, ceza ve dış kaynak kullanımı
|
|
12
|
Asimetrik bilgi: sessizlik, sinyalleşme ve eğitimden zarar görme
|
|
13
|
Asimetrik bilgi: ihaleler ve kazanan laneti
|
|
14
|
Asimetrik bilgi: ihaleler ve kazanan laneti
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yılmaz, E. 2009. Oyun Teorisi. Literatür Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Osborne, M.J. 2004. An Introduction to Game Theory. Oxford University Press.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, öğrencileri oyun teorisinin temel konuları ve stratejik analizin ana teknikleri hakkında bilgilendirmektir. Akademik araştırmalarda kullanım alanları yaygınlaştıkça önemi anlaşılan bu araç, 1990?lardan itibaren Amerika?da yaygın olarak uygulanmaya başlandı. Özellikle ekonomi alanında ihale düzenlemelerinden rekabet analizlerine kadar geniş bir uygulama alanı ortaya çıktı. Gittikçe gelişen, dallanıp budaklanan oyunlar teorisi, ekonomi bilimi için olduğu kadar, hukuk, politika, işletme, uluslararası ilişkiler ve hatta biyoloji gibi bilimler için de vazgeçilmez bir matematiksel araç oldu. Ekonomide, özellikle de endüstriyel organizasyon alanında teorik gelişmelere yol açtı ve yön verdi. Oyun teorisi aynı zamanda stratejik karşılaşmaların incelenmesinde standart bir dil haline geldi. Dersin sonunda, öğrencilerin karar alma sürecinde oyun teorisini kullanabilmeyi öğrenmeleri beklenmektedir
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
4
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
3
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
5
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
4
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
4
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
4
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
3
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
5
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
3
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
2
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
5
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|