ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nicel Karar Teknikleri İŞL539 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Analitik becerileri ve yaratıcılığı kullanır
    2-İşletmelerin karar verme sürecinde karşılaştıkları sorunları çeşitli kantitatif yaklaşımlar kullanarak modeller
    3-İşletme probleminin çözümünde yararlanılabilecek kantitatif yöntemleri kavrar
    4-İşletmelerin karar sorunlarında öğrenilen karar verme ve optimizasyon tekniklerini uygular
    5-Problemlerin çözümünde çeşitli bilgi teknolojilerinden faydalanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4017070
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   254
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,47 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Olasılık Teorisi, Temel Olasılık Kuralları, Olasılık Dağılımları K1: Sayfa 1-62
    2 Karar Verme Süreci, Belirlilik Altında- Belirsizlik Altında- Risk Altında Karar Verme K1: Sayfa 67-75
    3 Karar Ağacı K1: Sayfa 77-91
    4 Fayda Teorisi ve Karar Verme K1: Sayfa 94-102
    5 Doğrusal Programlama ve Bilgisayar Destekli Çözümler K1: Sayfa 112-213 K2: Sayfa 111-222
    6 Tam Sayılı Programlama ve Bilgisayar Destekli Çözümler K1: Sayfa 299-323 K2: Sayfa 311-337
    7 Oyun Kuramı K1: Sayfa 439-461 K2: Sayfa 389-414
    8 Çok Amaçlı Karar Verme: Hedef Programlama Modelleri K1: Sayfa 377-402
    9 Hedef Programlama Modellerinin Bilgisayar Destekli Çözümü K2: Sayfa 339-364
    10 Çok Kriterli Karar Verme (1) K1: Sayfa 330-375 K3: Sayfa 1-265
    11 Çok Kriterli Karar Verme (2) K3: Sayfa 1-265
    12 Çok Kriterli Karar Verme (3) K3: Sayfa 1-265
    13 Çok Kriterli Karar Verme (4) K3: Sayfa 1-265
    14 Veri Zarflama Analizi K1: Sayfa 225-261 K3: Sayfa 267-312
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Pembe GÜÇLÜ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Pembe Güçlü

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., & Özdemir, A. (2016). Sayısal yöntemler: yönetsel yaklaşım. Beta. K2: Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., Özdemir, A. & Özdemir, A. (2011). Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar. Beta. K3: Ayçin, E. (2019) Çok Kriterli Karar Verme Bilgisayar Uygulamalı Çözümler. Nobel
    Yardımcı Kitap YK : Winston, W. L., & Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Boston: Duxbury press.
    Dersin Amacı Öğrencinin analitik düşünme, problem çözme ve karar verme becerisini geliştirmeyi, matematiksel yöntemleri ve bilgisayar programlarını kullanarak optimal kararı verebilmesini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Olasılık Dağılımları, Karar Kuramı, Karar Ağacı, Doğrusal Programlama, Tam Sayılı Programlama, Hedef Programlama, Oyun Kuramı, Çok Kriterli Karar Verme, Veri Zarflama Analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 2
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir -
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir -
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 3
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 3
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 5
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 3
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir 3
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir -
    10 Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veri tabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir 4
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir 1
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir -
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir -
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster