Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ (2002), Tüketici Davranışı, Media-Cat, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
Koç, E. 2007.Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık
İslamoğlu, A.H., (2003), Tüketici Davranışları, Beta Basım, İstanbul
|
Dersin Amacı
|
Tüketici davranışının oluşumunun ele alındığı bu derste, tüketici davranışını etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda tüketici satın alma karar sürecinin yapısının anlaşılması da dersin amaçları arasındadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
5
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
2
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
1
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
5
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
5
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
5
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
4
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
5
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
3
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
-
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
3
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
1
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
4
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
4
|