Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Satış ve Satış Yönetimi
|
|
2
|
Satış Örgütünün Kurulması
|
|
3
|
Satış Yöneticisinin Görevleri
|
|
4
|
Satış Elemanlarının Seçimi ve Eğitimi
|
|
5
|
Satış Elemanlarını Güdülenmesi
|
|
6
|
Satış Süreci: Hazırlama, Satış konuşması, İtirazları karşılama, Satışı gerçekleştirme
|
|
7
|
Satış Personelinin Değerlendirilmesi
|
|
8
|
Satış Tahmini
|
|
9
|
Satış Bölgelerinin ve Kotalarının Belirlenmesi
|
|
10
|
Satış Çabalarının Koordinasyonu
|
|
11
|
Öğrenci Sunumları
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Dönem Sonu Tekrarı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Cemal YÜKSELEN, (2010), Satış Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
Ahmet H. İSLAMOĞLU, Remzi ALTUNIŞIK, (2007), Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Mehmet KARAFAKİOĞLU, (2012), Örnek Olaylarla Satış Yönetimi, Literatür Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye; satışın ve öneminin ne olduğunu kavrayabilme, işletmeler için satış stratejilerini teorik ve pratik anlamda kavrama ve yorumlama bilgi ve becerilerini temel düzeyde kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
3
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
2
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
5
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
2
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
4
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
4
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
5
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
1
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
3
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
-
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
-
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
2
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|