ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Marka Yönetimi İŞL548 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Markanın önemini açıklar.
    2-İşletmeler için etkin marka stratejileri geliştirir.
    3-İşletmelerin marka stratejilerini değerlendirir
    4-Marka konumlandırma stratejileri geliştirir
    5-Marka yönetimindeki sorunları değerlendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Markaya İlişkin Temel Kavramlar
    2 Markalama Stratejileri
    3 Marka Sadakati ve Marka Değerinin Yaratılması
    4 Marka Konumlandırma
    5 Marka Genişletme ve Marka Uzantıları
    6 Marka Türleri
    7 Ortak Markalama, Özel ve Jenerik Markalar
    8 Ara Sınav
    9 Markayı Yeniden Konumlandırma
    10 Marka Kimliği
    11 Marka Yönetiminde Yönetsel Sorunlar
    12 Öğrenci Sunumları
    13 Öğrenci Sunumları
    14 Öğrenci Sunumları
    15 Dönem Sonu Tekrarı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. Emre Şahin DÖLARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ömer AKAT, Çağatan TAŞKIN, (2008), Marka ve Marka Stratejileri, Aktüel Yayınları Işıl Karpat Aktuğlu, (2004), Marka Yönetimi, İletişim Yayınları. Bülent ELİTOK, ;(2003), Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Neill DUFFY, ( 2005), Aşkla Yaratılan Markalar, Mediacat
    Döküman -
    Dersin Amacı Öğrencilerin markanın temelini, işletmeler açısından markanın önemi, markayı konumlandırabilme ve markalama kararları konularında temel bilgiler edinmeleridir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 5
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir 5
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir 1
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 4
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 2
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 3
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 4
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir 1
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir -
    10 1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir -
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir -
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir 2
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir 3
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster