Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Stratejik Pazarlama Yönetimin Hedefleri
|
|
2
|
İşletmelerin Stratejik Düşünme Nedenleri
|
|
3
|
Pazar Fırsatlarının Analizi
|
|
4
|
İşletme, Müşteri ve Pazarın Rekabet Analizi
|
|
5
|
Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
|
|
6
|
Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
|
|
7
|
Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
|
|
8
|
Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
|
|
9
|
Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
|
|
10
|
İşletmeler Açısında Değer Yaratmanın Önemi
|
|
11
|
Öğrenci Sunumları
|
|
12
|
Öğrenci Sunumları
|
|
13
|
Öğrenci Sunumları
|
|
14
|
Öğrenci Sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Emre Şahin Dölarslan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Hamdi İSLAMOĞLU, (2009), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi.
Norton PALEY, (2008), Stratejik Pazarlama Planı, Mediacat.
Philip KOTLER, (2000), Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
Muhittin KARABULUT, (2004), Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Universal Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Stratejik pazarlama ve planlama temellerini kavrayabilme, pazarlamacı perspektifiyle stratejik pazarlamanın önemini kavrayabilme, işletme, müşteri ve rekabet analizleri yapabilme ve etkin pazarlama stratejileri oluşturmada ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
5
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
5
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
5
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
4
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
5
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
5
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
4
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
5
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
4
|
10
|
1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
5
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
2
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
2
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
-
|