ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PAZARLAMA STRATEJİLERİ İŞL521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Stratejik pazarlama planı geliştirip uygular.
    2-Pazarlama stratejilerini analiz ederek yorumlar.
    3-İşletmeler için pazar fırsatlarını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 1012112
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Stratejik Pazarlama Yönetimin Hedefleri
    2 İşletmelerin Stratejik Düşünme Nedenleri
    3 Pazar Fırsatlarının Analizi
    4 İşletme, Müşteri ve Pazarın Rekabet Analizi
    5 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
    6 Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
    7 Doymuş Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
    8 Ara Sınav
    9 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
    10 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
    11 İşletmeler Açısında Değer Yaratmanın Önemi
    12 Öğrenci Sunumları
    13 Öğrenci Sunumları
    14 Öğrenci Sunumları
    15 Öğrenci Sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Emre Şahin Dölarslan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hamdi İSLAMOĞLU, (2009), Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi. Norton PALEY, (2008), Stratejik Pazarlama Planı, Mediacat. Philip KOTLER, (2000), Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap Muhittin KARABULUT, (2004), Ulusal ve Küresel Pazarlarda Stratejik Pazarlama Yönetimi, Universal Yayıncılık.
    Döküman -
    Dersin Amacı Stratejik pazarlama ve planlama temellerini kavrayabilme, pazarlamacı perspektifiyle stratejik pazarlamanın önemini kavrayabilme, işletme, müşteri ve rekabet analizleri yapabilme ve etkin pazarlama stratejileri oluşturmada ileri düzeyde bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 5
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir 5
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir 5
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 4
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 5
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 5
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 4
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir 5
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir 4
    10 1Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veritabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir 5
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir 2
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir 2
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir -
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster