ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İŞLETMECİLER İÇİN SAYISAL YÖNTEMLER İŞL527 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İşletme problemlerini tanımlar ve modeller
    2-İşletme probleminin çözümünde yararlanılabilecek kantitatif yöntemleri belirler ve bu yöntemleri kavrar
    3-İşletme probleminin çözümünde ele alınan bu yöntemleri uygular
    4-Problemlerin çözümünde bilgisayar programlarını kullanır
    5-Yöntemin uygulanması ve problemin çözümüyle elde edilen bulguları yorumlayarak sonuç çıkarır
    6-Elde edilen bu sonuçları yorumlayarak işletmelerin karar verme sürecinde etkin kararlar alabilme konusunda deneyim kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   244
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,13 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin ve Kullanılabilecek Bilgisayar Programlarının Tanıtımı K1. VII-X YK1. https://support.microsoft.com/en-us/office/define-and-solve-a-problem-by-using-solver-5d1a388f-079d-43ac-a7eb-f63e45925040 YK2. https://www.lindo.com/index.php/help/user-manuals YK 3. https://wps.prenhall.com/bp_weiss_software_1/1/358/91664.cw/index.html
    2 Doğrusal Programlama (DP) Varsayımları, Model Kurma, DP Grafik Çözüm, DP Simpleks Çözüm K1. Sayfa 111-156 K2. Sayfa 23-145
    3 DP Özel Durumlar-Dejenerasyon- Dualite K1. Sayfa 160-198 K2. Sayfa 195-215
    4 DP Duyarlılık Analizleri K1. 198-221 K2. Sayfa 215-259
    5 Hedef Programlama K1. Bölüm 10 K3. Bölüm 1
    6 Tam Sayılı Programlama K1. Bölüm 8 K2. Bölüm 11 K3. Bölüm 2
    7 Ağ Modelleri (Ulaştırma-Atama-Aktarma Problemleri) K1. Bölüm 7 K2. Bölüm 8
    8 Ağ Modelleri (En Kısa Yol Problemi, Maksimum Akış Problemi, En Az Yayılan Ağaç Problemi) K2. Bölüm 9 K3. Bölüm 4
    9 Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme, Kritik Yol Yöntemi (PERT/CPM) K1. Bölüm 11 K3. Bölüm 5
    10 Dinamik Programlama K1. Bölüm 13 K2. Bölüm 10
    11 Simülasyon K1. Bölüm 14 K2. Bölüm 20 K3. Bölüm 7
    12 Oyun Kuramı K1. Bölüm 12 K2. Bölüm 14 K3. Bölüm 3
    13 Markov Zincirleri K1. Bölüm 17 K2. Bölüm 16 K3. Bölüm 6
    14 Doğrusal Olmayan Matematiksel Programlama Yöntemleri K1. Bölüm 18 K2. Bölüm12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Pembe GÜÇLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tütek, H., Gümüşoğlu, Ş., & Özdemir, A. (2012). Sayısal yöntemler: yönetsel yaklaşım. Beta. K2:Hillier, F. S. (2012). Introduction to operations research. Tata McGraw-Hill Education. K3: Lorcu, F. (2022). Yöneylem araştırması 2. Detay Yayıncılık
    Yardımcı Kitap YK1: https://support.microsoft.com/en-us/office/define-and-solve-a-problem-by-using-solver-5d1a388f-079d-43ac-a7eb-f63e45925040 YK2: https://www.lindo.com/index.php/help/user-manuals YK3: https://wps.prenhall.com/bp_weiss_software_1/1/358/91664.cw/index.html
    Dersin Amacı Öğrencinin analitik düşünme ve problem çözme becerisini geliştirmeyi, işletme sorunlarının çözümü için matematiksel modeller ortaya koyarak ve de bilgisayar programlarını kullanarak optimal çözümü bulabilmesini ve elde edilen sonuçları yorumlayabilmesini sağlamak.
    Dersin İçeriği Doğrusal Programlama, Hedef Programlama, Tamsayılı Programlama, Ulaştırma-Atama-Aktarma Problemleri, Network Modelleri, CPM/PERT, Oyun Kuramı, Dinamik Programlama, Markov Zincirleri, Simülasyon, Doğrusal Olmayan Programlama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 2
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir -
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir -
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 3
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 5
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 5
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 2
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir 1
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir 2
    10 Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veri tabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir 3
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir 2
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir -
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir -
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster