ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimde Felsefi Sorunlar FEL522 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Eğitim felsefesi akımlarını bilir ve eğitimin tarihsel sürecini kavrar.
    2-2. Eğitim felsefesine ilişkin kavram ve problem bilgisine sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)149126
    Ödevler014242
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim felsefesinin konusu ve temel problemleri
    2 Eğitimin amaçları
    3 Eğitim, otorite ve özgürlük
    4 Eğitim-bilgi, eğitim değer ilişkisi
    5 Eğitim felsefesi akımları: İdealist eğitim
    6 Realist ve pragmatik eğitim
    7 Eğitim ve Siyasal sistemler
    8 Ara sınav
    9 Demokrasi ve Eğitim
    10 Demokrasi ve Eğitim
    11 Değerler eğitimi yaklaşımları
    12 Eleştirel eğitim
    13 Eğitimde etik sorunlar
    14 Günümüz eğitiminde felsefi sorunlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Cevizci, Ahmet, Eğitim Felsefesi, Say Yay, İstanbul, 2012.
    Yardımcı Kitap Hilmi Ziya Ülken,Eğitim felsefesi, İstanbul, 1968.
    Dersin Amacı Eğitimi bir bütün olarak, kültürün vazgeçilmez bir öğesi biçiminde eleştirici ve yöntemli çalışmalar yapmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 5
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster