ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İslam Düşünürleri II FEL539 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam Dünyasının temel problemlerini tanımlar.
    2-İslam felsefesinin önemini anlar.
    3-Türk-İslam felsefesinin orijinalliğini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler1022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Endülüste Felsefe I K2: Bölüm 1
    2 Endülüste Felsefe II K2: Bölüm 2
    3 İbn Rüşd I K2: Bölüm 3
    4 İbn Rüşd II K2: Bölüm 4
    5 Müslüman Türklerde Felsefe K2: Bölüm 5
    6 İranda Felsefe I K2: Bölüm 6
    7 İranda Felsefe II K2: Bölüm 7
    8 Anadolu Hümanizmi K2: Bölüm 8
    9 Yunus Emre, Mevlana ve Haci Bektaş-ı Veli K2: Bölüm 9
    10 Türk İslam Felsefesinin Batı felsefesine etkisi I K2: Bölüm 10
    11 Türk İslam Felsefesinin Batı felsefesine etkisi II K2: Bölüm 11
    12 Türk İslam Felsefesinin gerileme sebepleri K2: Bölüm 12
    13 Çağdaş İslam felsefesinin doğuşu K2: Bölüm 13
    14 Türk İslam felsefesi üzerine yapılan yeni çalışmalar K2: Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr İlhan Yıldız

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ülken, H. Z. (2007) Eski Yunandan Çağdaş Düşünceye Doğru İslam Felsefesi: Kaynakları ve Etkileri, Ülken Yayınları, İstanbul. K2. Bayraktar, M. (1997) İslam Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını; Gazali sonrası İslam Felsefesinin özgün filozofları ve felsefelerini öğrenmesini ve Çağdaş İslam Felsefesi çalışmaları hakkında bilgi edinmesini sağlamak. Öğrencinin Gazali sonrası İslam felsefesinin sistematik konuları ile islamî ilimler arasındaki ilişkiyi anlama ve yorumlama konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Türk İslam Felsefesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. -
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 2
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster