ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İslam Düşünürleri I FEL538 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam felsefesinin büyük düşünürlerini tartışır.
    2-İslam felsefesindeki konu ve sorunlara ilişkin temel yaklaşım ve çözüm önerilerini tartışır.
    3-Büyük İslam düşünürlerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İslam`da Felsefenin Doğuşu
    2 Türk-İslam felsefesinin kökleri ve etkilendiği düşünürler
    3 Türk-İslam felsefesini öğrendiğimiz kaynakları
    4 İslam Düşünce Ekolleri
    5 Türk-İslam Felsefe Ekolleri
    6 Meşşailer
    7 Kindi
    8 Kindi
    9 Farabi
    10 Farabi
    11 İbn Sina
    12 İbn Sina
    13 İşrakiler
    14 Gazali
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bayraktar, M. (1977) İslam Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap Ülken, H. Z. (2001) İslam Düşüncesi, Ülken Yayınevi, İstanbul.
    Dersin Amacı Türk İslam felsefesinin değerlendirilmesi ve metinlerinin okunması
    Dersin İçeriği Türk İslam medeniyetinde felsefenin doğuşu ve gelişmesi, temel özellikleri, ortaya çıkan ekol ve düşünürler ile Batı felsefesine etkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. -
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 2
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. -
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster