ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlıca Felsefe Metinleri I FEL544 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlıca matbu metin okumayı anlar.
    2-Osmanlıca matbu metinlerin doğru transliterasyonunu yapar.
    3-Osmanlıca matbu felsefe metinleri okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1210120
    Ödevler012224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   236
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,87 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Felsefe ve Bilim tarihinde Osmanlıcanın önemi ve gerekliliği K1
    2 Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri K1
    3 Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri K1
    4 Osmanlıca Metin Okuma: Kuzu ve Bebek, Çiftçinin Nasihati, İnsan K1
    5 Osmanlıca Metin Okuma: Sabah, Papatya, Parmaklık. K1
    6 Osmanlıca Metin Okuma: Gel On Para, Allah, Salıncak, Vakit. K1
    7 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", I. K2, I
    8 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", II. K2, II
    9 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", III. K2, III
    10 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", I. K3, I
    11 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", II. K3, II
    12 Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", I. K4, I
    13 Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", II. K4, II
    14 Osmanlıca Metin Okuma:"Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", III. K4, III
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ayşe KÖKCÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tekin Açıkel, Osmanlıca Metinleri Okumaya Giriş, 2010. K2: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", Mekteb, Sene 1, Aded 15 (4 Teşrîn-i Sânî 1307): 186-188. K3: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", Mekteb, Sene 1, Aded 16 (11 Teşrîn-i Sânî 1307): 202-203. R4: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", Mekteb, Sene 1, Aded 17 (18 Teşrîn-i Sânî 1307): 214-216.
    Yardımcı Kitap YK1: Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri 1, Akçağ Yay., 2017.
    Dersin Amacı Osmanlıca Matbu Metinleri okuyabilecek düzeye gelebilmek
    Dersin İçeriği Osmanlıca matbu metin okuma öğretimi ve alıştırma olarak Salih Zeki Bey`in Mektep dergisinde yayınlanmış üç makalesinin transliterasyonu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 2
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 5
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 5
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 5
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster