Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin açıklanması, genel olarak biyoloji tarihi dersinde işlenecek konu başlıklarının tanıtılması
|
|
2
|
İlk uygarlıklarda biyoloji I
|
K1 13-67
|
3
|
İlk uygarlıklarda biyoloji II
|
K1 79-115
|
4
|
Ortaçağ`da biyoloji
|
K1 115-137
|
5
|
Rönesans`ta biyoloji I
|
K1 137-143
|
6
|
Rönesans`ta biyoloji II
|
K1 143-203
|
7
|
On yedinci yüzyılda biyoloji I
|
K1 203-223
|
8
|
On yedinci yüzyılda biyoloji II
|
K1 223-249
|
9
|
On sekizinci yüzyılda biyoloji I
|
K1 249-300
|
10
|
On sekizinci yüzyılda biyoloji II
|
K1 300-380
|
11
|
On dokuzuncu yüzyılda biyoloji I
|
K2 1-110
|
12
|
On dokuzuncu yüzyılda biyoloji II
|
K2 110-220
|
13
|
Yirminci yüzyılda biyoloji
|
YK1: 1-187
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: E. Kahya, M. Öner, Biyoloji Tarihi İlk Uygarlıklardan On Dokuzu Yüzyıla, İmge, Ankara 2007.
K2: E. Kahya, M. Öner, Modern Biyolojinin Doğuşu, Nobel, Ankara 2012.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Garland Allen, Life Sciences in Twentieth Century, Cambridge 1978.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bir bilim olarak biyolojinin tarihini öğrenmek ve biyoloji tarihindeki tartışmaları kavramaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste ilk uygarlıklardan günümüze biyoloji tarihinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
5
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
4
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
3
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
5
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
4
|