ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gazali FEL550 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam felsefesinin büyük düşünürlerini ve temel problemlerini tartışır.
    2-İslam felsefesindeki konu ve sorunlara ilişkin temel yaklaşım ve çözüm önerilerini tartışır.
    3-Önemli İslam düşünürlerini karşılaştırmalı inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. K1- Bölüm 1
    2 Gazali Kimdir? K1- Bölüm 1
    3 Gazali ve Kuşkuculuk K1- Bölüm 1
    4 Gazali ve Bilgi Problemi K1- Bölüm 2
    5 Gazali ve Tasavvuf K1- Bölüm 3
    6 Gazali ve Kelam-I K1- Bölüm 3
    7 Gazali ve Kelam-II K1- Bölüm 3
    8 Gazali: Felsefeye Yönelik Eleştiriler K1- Bölüm 4
    9 Gazali`nin Eleştirilerinin Yansımaları K1- Bölüm 4
    10 Tehafüt Eserlerinde Konuya Yaklaşımlar K1- Bölüm 5
    11 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi-I K1- Bölüm 5
    12 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi-II K1- Bölüm 5
    13 Gazali`nin Felsefi Olarak Değerlendirilmesi-I K1- Bölüm 6
    14 Gazali`nin Felsefi Olarak Değerlendirilmesi-II K1- Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr İlhan Yıldız

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gazzali, E. H. M. B. M. (1974). İhya-u Ulumid-Din. (Çev. Ahmed Serdaroğlu). İstanbul: Bedir Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Bayrakdar, M. (2012). İslâm Felsefesine Giriş. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Gazali`nin Felsefe ve Din Hakkındaki Görüşleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. -
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. -
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster