ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mevlana FEL551 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mevlana ve onun felsefesi hakkında akademik bilgileri tartışır.
    2-Mevlana`nın felsefe tarihindeki yerini ve önemini tartışır.
    3-Önemli İslam düşünürlerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   226
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,53 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mevlânâ kimdir? K1- S. 5-16
    2 Mevlânâ`dan günümüze mesajlar K1- S. 16-28
    3 Mevlânâ`da Akıl K1- S. 28-44
    4 Mevlânâ`da Aşk K1- S. 44-57
    5 Mevlânâ`da Kadın K1- S. 57-81
    6 Mevlânâ ve Felsefe-I K1- S. 81-94
    7 Mevlana ve Felsefe-II K1- S. 94-112
    8 Şems-Mevlânâ Dostluğu K1- S. 112-129
    9 Mevlânâ`da Ahlak Düşüncesi K1- S. 129-142
    10 Mevlânâ`da Kişisel Gelişim ve Değişim K1- S. 142-160
    11 Anadolu`nun Türkleşmesinde Mevlânâ`nın Rolü K1- S. 160-183
    12 Mevlânâ`nın 7 öğüdünün fert ve sosyal ilişkiler açısından önemi K1- S. 183-197
    13 Mevlânâ`nın Mesnevisinde Kalp ve Gönül K1- S. 197- 215
    14 Mevlana`nın Felsefi Olarak Değerlendirilmesi K1- S. 215-240
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Rûmî, M. C. (2018). Fihi ma fih. Yedinci Basım, Sufi Kitap.
    Yardımcı Kitap YK1. Yakıt, İ. (2000). Batı düşüncesi ve Mevlana. Ötüken.
    Dersin Amacı Bir Türk İslam filozofu olarak Mevlana`nın çağı aşan ve pek çok Batılı filozofu da etkileyen yönüyle Mevlana felsefesi, insan anlayışı ve insan sevgisini öğrencilere aktarmayı hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Mevlana`nın öğütleri ve insana bakış açısı dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 2
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 4
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster