Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel araştırmalarda etik kavramı I
|
K1 - Bölüm 1
|
2
|
Bilimsel araştırmalarda etik kavramı II
|
K1 - Bölüm 1
|
3
|
Bilimsel etik ihlalleri, etik dışı davranışların nedenleri, bilimsel araştırmalarda etik sorumluluklar.
|
K1 - Bölüm 2
|
4
|
Bilim etiğine aykırı davranışlar ve yaptırımları.
|
K1 - Bölüm 2
|
5
|
Araştırma etiği, yayın etiği, araştırmalarda etik incelemesinin faydaları, etik ihlali kapsamında devlet yaptırımları.
|
K1 - Bölüm 3
|
6
|
Akademisyenlik mesleği ve etik, etik ihlallerinin önlenmesi.
|
K1 - Bölüm 3
|
7
|
Araştırma paydaşları açısından etik kavramı
|
K1 - Bölüm 4
|
8
|
Bilim toplumlarının aktiviteleri, araştırmacı ve katılımcıların ve değerlendirme yapan hakemlerin rolü.
|
K1 - Bölüm 4
|
9
|
Etik dışı davranışlar, araştırma süreçlerinde etik prosedürler, araştırmanın planlaması sürecinde etik.
|
K1 - Bölüm 5
|
10
|
Araştırmanın raporlaştırılması.
|
K1 - Bölüm 5
|
11
|
Kamu örgüt yönetimi açısından etik.
|
K1 - Bölüm 6
|
12
|
Etik komisyonları ve kamu örgütlerinde etik dışı davranışlarının önlenmesi.
|
K1 - Bölüm 6
|
13
|
Bilimsel araştırmanın yöntem bölümü yazılırken dikkat edilmesi gereken noktalar I.
|
K1 - Bölüm 7
|
14
|
Bilimsel araştırmanın yöntem bölümü yazılırken dikkat edilmesi gereken noktalar II.
|
K1 - Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dr. Erman Kar
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Erman Kar
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
(K1) Karagöz, Y. ve Mesci, M. (2019). Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere makale ve tez vb. akademik çalışmaların bilimsel yöntemleri kullanarak ve akademik yazım ilkelerine bağlı kalarak hazırlayabilme yeteneği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel terminolojinin ve metodolojinin tanımlanması, sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, bilimsel araştırmanın aşamaları, Tez Yazım İlkeleri, yayın etiği.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
3
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
3
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
3
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
4
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
5
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|