Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın hayatı
|
K2-Bölüm 1-2, K3
|
2
|
Tanpınar`ın edebiyat tarihçiliği
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Tanpınar estetiğinin temelleri
|
K2-Bölüm 3, YK1-Bölüm 1-2, YK3
|
4
|
Tanpınar`ın şiir poetikası
|
K1-Bölüm 1, YK1-Bölüm 2, YK6-Bölüm 3
|
5
|
Tanpınar`ın romancılığı
|
K1-Bölüm 1, YK1-Bölüm 3
|
6
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın Mahur Beste adlı eserinin tahlili
|
K1-Bölüm 3
|
7
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın Huzur adlı eserinin tahlili
|
K4-Bölüm 3, K5-Bölüm 15, YK2-Bölüm 1, YK4
|
8
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın Sahnenin Dışındakiler adlı eserinin tahlili
|
YK3, YK4
|
9
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü adlı eserinin tahlili
|
K1-Bölüm 1, K4-Bölüm 3, K5-Bölüm 16
|
10
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın Aydaki Kadın adlı eserinin tahlili
|
K3
|
11
|
Tanpınar`ın Mektupları
|
K7
|
12
|
Tanpınar`ın Günlüğü
|
K3, YK3
|
13
|
Tanpınar`ın Makaleleri/ Denemeleri-I
|
K6, YK5
|
14
|
Tanpınar`ın Makaleleri/ Denemeleri-II
|
K6, YK5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ÖZTOPRAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Kaplan, M. (2015), Yavaş Yavaş Aydınlanan Tanpınar, Dergah Yayınları, İst.
K2: Okay, M.O. (2012), Bir Hülya Adamının Romanı Ahmet Hamdi Tanpınar, 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
K3: Enginün İ.-Kerman Z. (2015) Günlüklerin Işığında Tanpınar`la Baş Başa, 6. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
K4: Aytaç G. (2012) Çağdaş Türk Romanı Üzerine İncelemeler, 3. Baskı, Doğu-Batı Yayınları, Ankara.
K5: Moran B. (2012) Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, 25. Baskı, İletişim Yayınları, İst.
K6: Tanpınar A. H. (2011) Edebiyat Üzerine Makaleler, 9. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
K7: Kerman Z. (2014) Tanpınar`ın Mektupları, 6. Baskı, Dergah Yayınları, İst.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Şahin İ. (2012) Ahmet Hamdi Tanpınar Haz ve Günah, 2. Basım, Kapı Yayınları, İst.
YK2: Kantarcıoğlu S. (2004) Ahmet Hamdi Tanpınar Yapıbozumcu ve Semiotik Yaklaşımlar Işığında Tanpınar Hikayeleri, Akçağ Yayınları, Ankara.
YK3: İnci H. (2012) Ahmet Hamdi Tanpınar Tanpınar Zamanı Son Bakışlar, Kapı Yayınları, İst.
YK4: Naci F. (2015) Yüz Yılın 100 Türk Romanı, 9. Basım, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İst.
YK5: Tanpınar A. H. (2015) Yaşadığım Gibi, 7. Basım, Dergah Yayınları, İst.
YK6: Çonoğlu S. (2007) Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Ölüm, Akçağ Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Türk edebiyatının kült isimlerinden edebiyat tarihçisi, romancı, şâir, deneme yazarı, sanat eleştirmeni, estet, düşünce adamı Ahmet Hamdi Tanpınar`ı ve onunla birlikte Cumhuriyet`in ilk evresinde edebiyat ve sanat dünyamızı kavratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ahmet Hamdi Tanpınar`ın hayatı, sanat anlayışı, Türk edebiyatındaki yeri ve eserlerinin incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
4
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|