ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Edebiyat Sosyolojisi Çalışmaları TDE505 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler; yazar, toplum, eser, basın yayın ve okuyucu arasındaki ilişkiyi disiplinler arası bir dikkatle inceler.
    2-Öğrenciler; edebi eserler üzerinde edebiyat bilimi metotları dışında yeni metotlarla inceleme denemeleri yapar.
    3-Öğrenciler; edebiyat sosyolojisi hakkında Türkiye ve dünyada yapılan çalışmaları inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler3011616
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Edebiyat Sosyolojisi kavramı K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 1
    2 Edebiyat Sosyolojisinin tarihçesi. K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 2
    3 Dönem/tarih içinde yazar. K1, Bölüm 2 K3, Bölüm 1
    4 Toplum içinde yazar K1, Bölüm 2 K2, Bölüm 2
    5 Yayıncı karşısında yazar K1, Bölüm 3 YK1, Bölüm 2
    6 Kitabın pazarlaması, dağıtımı ve reklam. K1, Bölüm 4 YK2, Bölüm 3
    7 Yazar ve okuyucu- eser ve okuyucu. K1, Bölüm 5 K2, Bölüm 4
    8 Sanatçının mesleğinin eser üretimine etkileri YK1, Bölüm 2, 3
    9 Okuyucu zümreleri. K1,Bölüm 5 K2, Bölüm 4
    10 Edebiyat Sosyolojisi araştırmalarında yöntem. YK2, Bölüm 4,5
    11 Dünyada edebiyat sosyolojisinin imkanları K3, Bölüm 1 YK2, Bölüm 1
    12 Türkiye`de edebiyat sosyolojisine yöneliş YK2, Bölüm 2
    13 Edebiyat Sosyolojisinin problemleri K2, Bölüm 5
    14 İhtilaller ve edebiyat YK2, Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Nesime Ceyhan Akça

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Escarpit, R. (1968). Edebiyat Sosyolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul. K2. Michaud, G. (2004). ?Bir Disiplin Olarak Edebiyat Sosyolojisinin Kurulması? (Çev. Hilmi Uçan) (içinde), Edebiyat Sosyolojisi (Editör: Köksal Alver), Ankara: Hece Yay. K3. Kabacalı, A. (1989).Türk Kitap Tarihi, Cem Yay., İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1.Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Editör: ALVERi, Köksal (2004), Hece Yay., Ankara. YK2. Kabacalı, A. (1984), Türkiye`de Yazarın Kazancı, Değişen Dünya Yay., İstanbul.
    Dersin Amacı Sosyal bilimlerin iki farklı disiplini olan Edebiyat ve Sosyoloji arasındaki ilişkiyi kavramak. Edebiyat Sosyolojisi bilim dalının ülkemizde ve dünyada ortaya çıkış serüvenini kavramak. Yazar, eser, okuyucu, basın yayın ve pazar başlıklarını toplumsal olanla ilişkileri üzerinden tek tek incelemek. Edebi ürünleri sosyolojik yöntem ve metodlarla incelemeye çalışmak.
    Dersin İçeriği Edebiyat ve sosyoloji disiplinleri arasındaki ilişkiyi belirleyerek edebi eserlere yeni bir bakış açısı ile yaklaşmayı deneme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. -
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 4
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster