Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Edebiyat Sosyolojisi kavramı
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
|
2
|
Edebiyat Sosyolojisinin tarihçesi.
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 2
|
3
|
Dönem/tarih içinde yazar.
|
K1, Bölüm 2
K3, Bölüm 1
|
4
|
Toplum içinde yazar
|
K1, Bölüm 2
K2, Bölüm 2
|
5
|
Yayıncı karşısında yazar
|
K1, Bölüm 3
YK1, Bölüm 2
|
6
|
Kitabın pazarlaması, dağıtımı ve reklam.
|
K1, Bölüm 4
YK2, Bölüm 3
|
7
|
Yazar ve okuyucu- eser ve okuyucu.
|
K1, Bölüm 5
K2, Bölüm 4
|
8
|
Sanatçının mesleğinin eser üretimine etkileri
|
YK1, Bölüm 2, 3
|
9
|
Okuyucu zümreleri.
|
K1,Bölüm 5
K2, Bölüm 4
|
10
|
Edebiyat Sosyolojisi araştırmalarında yöntem.
|
YK2, Bölüm 4,5
|
11
|
Dünyada edebiyat sosyolojisinin imkanları
|
K3, Bölüm 1
YK2, Bölüm 1
|
12
|
Türkiye`de edebiyat sosyolojisine yöneliş
|
YK2, Bölüm 2
|
13
|
Edebiyat Sosyolojisinin problemleri
|
K2, Bölüm 5
|
14
|
İhtilaller ve edebiyat
|
YK2, Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr Nesime Ceyhan Akça
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Escarpit, R. (1968). Edebiyat Sosyolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
K2. Michaud, G. (2004). ?Bir Disiplin Olarak Edebiyat Sosyolojisinin Kurulması? (Çev. Hilmi Uçan) (içinde), Edebiyat Sosyolojisi (Editör: Köksal Alver), Ankara: Hece Yay.
K3. Kabacalı, A. (1989).Türk Kitap Tarihi, Cem Yay., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Editör: ALVERi, Köksal (2004), Hece Yay., Ankara.
YK2. Kabacalı, A. (1984), Türkiye`de Yazarın Kazancı, Değişen Dünya Yay., İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal bilimlerin iki farklı disiplini olan Edebiyat ve Sosyoloji arasındaki ilişkiyi kavramak. Edebiyat Sosyolojisi bilim dalının ülkemizde ve dünyada ortaya çıkış serüvenini kavramak. Yazar, eser, okuyucu, basın yayın ve pazar başlıklarını toplumsal olanla ilişkileri üzerinden tek tek incelemek. Edebi ürünleri sosyolojik yöntem ve metodlarla incelemeye çalışmak.
|
Dersin İçeriği
|
Edebiyat ve sosyoloji disiplinleri arasındaki ilişkiyi belirleyerek edebi eserlere yeni bir bakış açısı ile yaklaşmayı deneme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|