Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Poetika kavramı, Batı`da ve Doğu`da poetika, Türk edebiyatında poetika-I
|
K1-Giriş
|
2
|
Poetika kavramı, Batı`da ve Doğu`da poetika, Türk edebiyatında poetika-II
|
K1-Giriş
|
3
|
Tanzimat döneminde şiir ve şair
|
K2, K4-Bölüm 2 ve 3, YK1-Bölüm 1, YK2-Bölüm 1, YK4-s. 31-96
|
4
|
Servet-i Fünun döneminde şiir ve şair
|
K2, K3, K4-Bölüm 5, K5, K7-Bölüm 3, YK1-Bölüm 2, YK4-s. 97-137
|
5
|
Ahmet Haşim`in poetikası
|
K1-Bölüm 2, K2, K4-Bölüm 7, YK1-Bölüm 4, YK4-s. 138-146.
|
6
|
Yahya Kemal`in poetikası
|
YK4-s. 218-226, YK6-Bölüm 1, YK6-Bölüm 3, YK8
|
7
|
Necip Fazıl`ın poetikası
|
K1-Bölüm 3, K4-Bölüm 7, YK3, YK5-s. 66-75
|
8
|
Nazım Hikmet?in poetik metinleri ve poetikası
|
YK3, YK5-s. 329-344
|
9
|
Garip poetikası
|
K1-Bölüm 1, K4-Bölüm 7, K7-Bölüm 5, YK3, YK6-Bölüm 2
|
10
|
Hisar Topluluğu
|
K8-Bölüm 2, YK10
|
11
|
II. Yeni Poetikası-I
|
K4-Bölüm 7, K7-Bölüm 7, YK3
|
12
|
II. Yeni Poetikası-II
|
K4-Bölüm 7, K7-Bölüm 7, YK3, YK9- s. 9-21
|
13
|
Behçet Necatigil`in Poetik metinleri ve poetikası
|
K7, YK7
|
14
|
Genel değerlendirme
|
K1, K2, YK1, YK4, YK5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Betül ÖZTOPRAK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Betül Öztoprak
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Okay, M.O. (2011) Poetika Dersleri, Dergah Yayınları, İst. K2:Enginün, İ. (2007) Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İst. K3: Bayrak, Ö. vd. (2015) Servet-i Fünun Edebiyatı, Kesit Yayınları, İst. K4: Korkmaz, R. vd.(2009) Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı (1839-2000), 5. Baskı, Grafiker Yayınları, Ankara. K5: Parlatır, İ. vd. (2011) Servet-i Fünun Edebiyatı, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K6: Aytaç, G. (2011), Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. K7: Necatigil, B. (2012), Bile/Yazdı, 2. Baskı, YKY, İst., K8: Emiroğlu, Ö. (2016), Türkiye`de Edebiyat Toplulukları, 6. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Akyüz, K. (1995), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri 1860-1923, İnkılap Kitabevi, İst. YK2: Kerman, Z. (2007) Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, 3. Baskı, Dergâh Yayınları, İst. YK3: Kıbrıs, İ. (2004), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, 2. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara. YK4: Kaplan, M. (2005), Şiir Tahlilleri 1 Tanzimat`tan Cumhuriyet`e, 20. Basım, Dergâh Yayınları, İst. YK5: Kaplan M. (2011), Şiir Tahlilleri 2 Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, 20. Basım, Dergâh Yayınları, İst., YK6: Ercilasun, B. (2014), Türk Şiiri Üzerine, Dergâh Yayınları, İst., YK7: Çetin, N. (2013), Behçet Necatigil Hayatı, Sanatı ve Eserleri, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara. YK8: Çetin, N. (2013), Yahya Kemal Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara. YK9: Çetin, N. (2012), Şiir Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara, YK10: Emiroğlu, Ö. (2007), Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Hisar Topluluğu, 2. Baskı, Akçağ Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Tanzimat sonrasından 1980?e kadar Yeni Türk edebiyatında poetik metinler üzerinde durmaktır. Bu süreçte şiir sanatına ilişkin kuramsal görüşlerin neler olduğunu, zaman içinde bunların nasıl bir değişikliğe uğradığını, şiir hakkında ifade edilen görüşler arasında benzer ve farklı yönlerin olup olmadığını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Poetikanın tanımı, Türk şiirinde öne çıkan şair ve edebi toplulukların şiir anlayışları ve Türk şiir geleneğine katkıları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
3
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
3
|