ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatında Nazım Türleri TDE512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler nazım şekli ve nazım türü farkını kavrar
    2-Öğrenciler eski Türk Edebiyatında muhtevayı oluşturan nazım türlerini tanır.
    3-Öğrenciler karşılaşılan örnek metinlerin nazım türlerini tespit eder.
    4-Öğrenciler nazım türlerindeki problemleri tespit eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Türk edebiyatında nazım şekli ve nazım türü farkı K1, S.9-16; K2,S.291-5
    2 Tevhid, münâcât, Na`t K1, S.387-395; K2,S.455-9 ; YK1,S.281-7
    3 Siyer, mevlid, hilye, miraciye K1,S.161-174; K2,S.399-403; YK1,S.296-302
    4 Medhiye, fahriye, hicviye K1,S.130-134; K2,S.362-4
    5 Mersiye K1,S.150-160; K2,S.371-7; YK1,S.371-7
    6 Şehrengiz, surnâme K1,S.336-350; K2,S.439-446
    7 Seyahatnâme K1,S.290-8; K2,S.428-431
    8 Ramazannâme K1,S.230-246
    9 Kıyafetnâme, falnâme K1,S.108-120; K2,S.353-6
    10 Menâkıbnâme K1,S.135-149; K2,S.365-370
    11 Gazavatnâme K1,S.61-69; K2,S.316-321; YK2,S.8-24
    12 Kahramanlık türleri K1,S.40-5; K2,S.316-321; YK1,S.51-194
    13 Kırk Hadis K1,S.98-107
    14 Sosyal hayatla ilgili türler K1,S.378-386; YK1,S.406-421
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Asist. Esma ACAR
    Kaynaklar K1) Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatında Türler, Ankara: Grafiker Yay. K2)Gökalp, Haluk vd.(2012). Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, İstanbul: Kesit Yay.
    Yardımcı Kitap YK1) Mermer, A. vd. (2017), Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatına Giriş, 14. Baskı, Ankara: Akçağ Yay. YK2) SONA, Fatih (2020). Osmanlı Şairlerinin Divanlarında Fetihler Zaferler (18.YY.), İstanbul: Kitabevi Yay.
    Dersin Amacı Nazım şekli ve nazım türü farkını kavramak. Eski Türk Edebiyatında muhtevayı oluşturan nazım türlerini tanımak. Karşılaşılan örnek metinlerin nazım türlerini tespit edebilmek. Nazım türlerindeki problemleri tespit edebilmek.
    Dersin İçeriği Eski Türk edebiyatında nazım şekli ve nazım türü farkı Tevhid, münâcât, Na`t Siyer, mevlid, hilye, miraciye Medhiye, fahriye, hicviye Mersiye Şehrengiz, surnâme Seyahatnâme Ramazannâme Kıyafetnâme, falnâme Menâkıbnâme Gazavatnâme Kahramanlık türleri Kırk Hadis Sosyal hayatla ilgili türler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster