Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eski Türk edebiyatında nazım şekli ve nazım türü farkı
|
K1, S.9-16; K2,S.291-5
|
2
|
Tevhid, münâcât, Na`t
|
K1, S.387-395; K2,S.455-9 ; YK1,S.281-7
|
3
|
Siyer, mevlid, hilye, miraciye
|
K1,S.161-174; K2,S.399-403; YK1,S.296-302
|
4
|
Medhiye, fahriye, hicviye
|
K1,S.130-134; K2,S.362-4
|
5
|
Mersiye
|
K1,S.150-160; K2,S.371-7; YK1,S.371-7
|
6
|
Şehrengiz, surnâme
|
K1,S.336-350; K2,S.439-446
|
7
|
Seyahatnâme
|
K1,S.290-8; K2,S.428-431
|
8
|
Ramazannâme
|
K1,S.230-246
|
9
|
Kıyafetnâme, falnâme
|
K1,S.108-120; K2,S.353-6
|
10
|
Menâkıbnâme
|
K1,S.135-149; K2,S.365-370
|
11
|
Gazavatnâme
|
K1,S.61-69; K2,S.316-321; YK2,S.8-24
|
12
|
Kahramanlık türleri
|
K1,S.40-5; K2,S.316-321; YK1,S.51-194
|
13
|
Kırk Hadis
|
K1,S.98-107
|
14
|
Sosyal hayatla ilgili türler
|
K1,S.378-386; YK1,S.406-421
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Fatih SONA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Asist. Esma ACAR
|
Kaynaklar
|
K1) Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatında Türler, Ankara: Grafiker Yay.
K2)Gökalp, Haluk vd.(2012). Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Tür ve Şekil Bilgisi, İstanbul: Kesit Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Mermer, A. vd. (2017), Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatına Giriş, 14. Baskı, Ankara: Akçağ Yay.
YK2) SONA, Fatih (2020). Osmanlı Şairlerinin Divanlarında Fetihler Zaferler (18.YY.), İstanbul: Kitabevi Yay.
|
Dersin Amacı
|
Nazım şekli ve nazım türü farkını kavramak.
Eski Türk Edebiyatında muhtevayı oluşturan nazım türlerini tanımak.
Karşılaşılan örnek metinlerin nazım türlerini tespit edebilmek.
Nazım türlerindeki problemleri tespit edebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Eski Türk edebiyatında nazım şekli ve nazım türü farkı Tevhid, münâcât, Na`t Siyer, mevlid, hilye, miraciye Medhiye, fahriye, hicviye Mersiye Şehrengiz, surnâme Seyahatnâme Ramazannâme Kıyafetnâme, falnâme Menâkıbnâme Gazavatnâme Kahramanlık türleri Kırk Hadis Sosyal hayatla ilgili türler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
5
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
4
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|