Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Türkiye Türkçesi söz dizimi üzerine yapılan çalışmalar
|
K2-Sayfa:129-134
|
3
|
Kelime öbekleri hakkında genel bilgi
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Kelime öbekleri türleri-I
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Kelime öbekleri türleri-II
|
K1-Bölüm-2
|
6
|
Kelime öbekleri türleri-III
|
K1-Bölüm-2
|
7
|
Kelime öbekleri türleri-IV
|
K1-Bölüm-2
|
8
|
Kelime öbekleri türleri-V
|
K1-Bölüm-2
|
9
|
Kelime öbekleri türleri-VI
|
K1-Bölüm-2
|
10
|
Kelime öbekleri türleri-VII
|
K1-Bölüm-2
|
11
|
Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-I
|
K1-Bölüm-7
|
12
|
Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-II
|
K1-Bölüm-7
|
13
|
Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-III
|
K1-Bölüm-7
|
14
|
Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-IV
|
K1-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara.
K2: Altun, M. (2011). Türkçede Kelime Grupları Çözümlemeleri. MVT Yayıncılık, İstanbul.
K3: Özkan, M. & Sevinçli, V. (2008) Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. 3F Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara.
YK2: Eker, S. (2003). Çağdaş Türk Dili. Grafiker Yayınları, Ankara.
YK3: Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri hakkında genel bilgi vermek, geleneksel dil bilgisinin kelime öbeklerine bakış açısı ile yeni çalışmaların değerlendirmelerini karşılaştırarak kelime öbeklerini çözümleme konusunda bir yöntem belirlemektir.
|
Dersin İçeriği
|
Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri, Türkiye Türkçesinin kelime öbekleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|