ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Türkçesi Söz Dizimi I TDE525 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye Türkçenin söz dizimi özelliklerini tanır.
    2-Türkiye Türkçesinde kullanılan kelime öbeklerini eski ve yeni çalışmalar ışığında değerlendirir.
    3-Kelime öbeklerini metin içinde tanıyıp çözümler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler40000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri K1-Bölüm-1
    2 Türkiye Türkçesi söz dizimi üzerine yapılan çalışmalar K2-Sayfa:129-134
    3 Kelime öbekleri hakkında genel bilgi K1-Bölüm-2
    4 Kelime öbekleri türleri-I K1-Bölüm-2
    5 Kelime öbekleri türleri-II K1-Bölüm-2
    6 Kelime öbekleri türleri-III K1-Bölüm-2
    7 Kelime öbekleri türleri-IV K1-Bölüm-2
    8 Kelime öbekleri türleri-V K1-Bölüm-2
    9 Kelime öbekleri türleri-VI K1-Bölüm-2
    10 Kelime öbekleri türleri-VII K1-Bölüm-2
    11 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-I K1-Bölüm-7
    12 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-II K1-Bölüm-7
    13 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-III K1-Bölüm-7
    14 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları-IV K1-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara. K2: Altun, M. (2011). Türkçede Kelime Grupları Çözümlemeleri. MVT Yayıncılık, İstanbul. K3: Özkan, M. & Sevinçli, V. (2008) Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. 3F Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. YK2: Eker, S. (2003). Çağdaş Türk Dili. Grafiker Yayınları, Ankara. YK3: Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri hakkında genel bilgi vermek, geleneksel dil bilgisinin kelime öbeklerine bakış açısı ile yeni çalışmaların değerlendirmelerini karşılaştırarak kelime öbeklerini çözümleme konusunda bir yöntem belirlemektir.
    Dersin İçeriği Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri, Türkiye Türkçesinin kelime öbekleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. -
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. -
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster