ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Türkçesi Söz Dizimi II TDE526 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Söz dizimi ve Türkçenin söz dizimi özelliklerini tanır.
    2-Türkiye Türkçesinde kullanılan cümleleri eski ve yeni çalışmalar ışığında değerlendirir.
    3-Türkiye Türkçesinde kullanılan cümleleri çeşitli açılardan çözümler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye Türkçesinde cümle K1-Bölüm-1
    2 Türkiye Türkçesinde cümle üzerine yapılan çalışmalar K1-Bölüm-1
    3 Cümlenin ögeleri-I K1-Bölüm-1
    4 Cümlenin ögeleri-II K1-Bölüm-1
    5 Cümlenin ögeleri-III K1-Bölüm-1
    6 Cümlenin ögeleri-IV K1-Bölüm-1
    7 Cümlelerin sınıflandırılması-I K1-Bölüm-3
    8 Cümlelerin sınıflandırılması-II K1-Bölüm-3
    9 Cümlelerin sınıflandırılması-III K1-Bölüm-4
    10 Cümlelerin sınıflandırılması-IV K1-Bölüm-5
    11 Cümlelerin sınıflandırılması-V K1-Bölüm-6
    12 Cümle çözümlemeleri-I K1-Bölüm-7
    13 Cümle çözümlemeleri-II K1-Bölüm-7
    14 Cümle çözümlemeleri-III K1-Bölüm-7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Şerife Özer

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara. K2: Şimşek, R. (1987). Örneklerle Türkçe Sözdizimi. Trabzon. K3: Özkan, M. & Sevinçli, V. (2008) Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. 3F Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. YK2: Eker, S. (2003). Çağdaş Türk Dili. Grafiker Yayınları, Ankara. YK3: Korkmaz, Z. (1992). Gramer Terimleri Sözlüğü, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. YK4: Uzun, N. E. (2000). Ana Çizgileriyle Evrensel Dilbilgisi ve Türkçe, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri hakkında genel bilgi vermek, geleneksel dil bilgisinin cümleye bakış açısı ile yeni çalışmaların değerlendirmelerini karşılaştırarak cümle çözümlemesi konusunda bir yöntem belirlemektir.
    Dersin İçeriği Türkçenin söz dizimi özellikleri, cümle ögeleri ve cümle çeşitleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. -
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster