Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaynakların Tanıtılması Transkripsiyon alfabesinin elektronik ortamda tanıtılması ve bilgisayara font yerleştirme çalıştırmaları yapılması
|
K1. Bölüm 1, K2. Bölüm 1, K3. Bölüm 1
|
2
|
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumu
|
K1. Bölüm 1
K3. (s.29-56)
|
3
|
Eski Anadolu Türkçesinin imla özellikleri
|
K1. Bölüm 2
K3. Bölüm 1
|
4
|
Eski Anadolu Türkçesinin ses bilgisi
|
K1. Bölüm 2
K2. (s. 41-48)
K3. Bölüm 1
|
5
|
Metin üzerinde ses bilgisi çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4
|
6
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, çekim ekleri alıştırmaları yapılaması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
7
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, çekim ekleri alıştırmaları yapılaması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
8
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, çekim ekleri alıştırmaları yapılaması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
9
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, yapım ekleri çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
10
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, yapım ekleri çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
11
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, yapım ekleri çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
12
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, yapım ekleri çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
13
|
Metin üzerinde şekil bilgisi, yapım ekleri çalışmaları yapılması
|
K1. Bölüm 4. K2. (s. 49-56)
K3. Bölüm 3
|
14
|
Metin Türkçeye Aktarma
|
YK2. Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özkan, M. (1995): Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz Ya., İst.
K2. Şahin, H. (2011). Eski Anadolu Türkçesi. Akçağ yayınları. Ankara.
K3. Gülsevin, G; Boz, E (2004). Eski Anadolu Türkçesi. Gazi Kitabevi, Ankara.
K4. Timurtaş, F. Eski Türkiye Türkçesi, Akçağ Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Çağatay, S. (1976). Türk Lehçeleri Örnekleri I-II, Ankara.
YK2.Tanıklarıyla Tarama Sözlüğü: TDK (Online)
|
Dersin Amacı
|
Eski Anadolu Türkçesinin el yazmalarını okuma inceleme ve elektronik ortamda transkripsiyon yapma becerisinin kazandırılması. Oğuzcanın ilk yazılı metinlerinin karakteristik özelliklerinin tanıtılması ve seçilmiş el yazması metinlerinin dilbilimsel açıdan incelenerek morfolojik, fonetik ve sentaks açısından lehçe özelliklerinin ortaya konulması.
|
Dersin İçeriği
|
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumundan günümüze kadar olan tarihi süreci anlatılır ve önemli eserlerinin tanıtılır.
Eski Anadolu Türkçesinin fonetik, morfolojik ve özellikleri metin üzerinde incelenir. Eski yazma metinlerin günümüz Türkçesine akarılması alıştırmaları yapılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
-
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
3
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
5
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
5
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|