ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çözümlemeli Dilbilgisi II TDE532 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencinin kelimelerin ses yapısını ve gramer özelliklerini tarif edebilmesi.
    2-Öğrencinin cümleleri sözdizimi açısından çözümleyebilmesi.
    3-Öğrencinin kelimeleri şekil bakımından tahlil edebilmesi.
    4-Genel dilbilgisi sorunlarının açıklığa kavuşturulması.
    5-Dilbilgisi mantığı ve bakış açısının kazanılması.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkçenin Eklerinin tasnifi morfem ve fonem ve diğer dilbilgisi temel terimlerin açıklanması ve metin içinde uygulama. K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    2 Yapım Ekleri (isimden isim) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    3 Yapım Ekleri (isimden isim) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    4 Yapım Ekleri (isimden fiil) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    5 Yapım Ekleri (isimden fiil) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    6 Yapım Ekleri(fiilden isim) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    7 Yapım Ekleri (fiilden isim) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    8 Vize
    9 Yapım ekleri (fiilden fiil) ve metin içinde uygulama K1-Bölüm-2 K2-Bölüm-1
    10 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları K1-Bölüm-3 K3-Bölüm-1-2
    11 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları K1-Bölüm-3 K3-Bölüm-1-2
    12 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları K1-Bölüm-3 K3-Bölüm-1-2
    13 Cümle tahlili K3-Bölüm-3
    14 Cümle tahlili K3-Bölüm-3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Zeliha Gaddar

    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Serkan CİHAN
    Kaynaklar K1: Ergin, M. (2016). Türk Dili. Bayrak Yayınları, İstanbul. K2: Korkmaz, Z. (2017). Türkiye Türkçesi Grameri Şekil Bilgisi. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. K3: Karahan, L. (2010). Türkçede Söz Dizimi. Akçağ Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Demir, N., & Yılmaz, E. (2003). Türk Dili El Kitabı. Grafiker Yayınları, Ankara. YK2: Korkmaz, Z. (1992 ). Gramer Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi kurallarının kavratılması. Öğrencilere Türkiye Türkçesinin ses bilgisi kurallarının kavratılması. Öğrencilere Türkiye Türkçesinin sözdizimi kurallarının kavratılması. Dilbilgisi sorunlarının ele alınması.
    Dersin İçeriği Kelimeleri şekil bilgisi, cümleleri sözdizimi bakımından inceleme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster