ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri TDE533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk halk edebiyatı metinlerini tanır.
    2-Halk edebiyatının genel özelliklerini bilir, halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynaklarını ayırt edebilir.
    3-Halk edebiyatı türlerinin tanımını ve çözümlemesini yapar.
    4-Mit, masal, efsane, halk hikâyesi, destan, fıkra, bilmece, atasözü, mani, türkü, ağıt, ninni, deyim, dua-beddua vb. türleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Halk Edebiyatı kavramı ve çerçevesi K5, s.15-37
    2 Halk Edebiyatının Kaynakları K1, s.95-124
    3 Halk edebiyatında Şekil ve Tür K1. s. 185-234
    4 Halk bilimi kuramları: Metin Merkezli Kuramlar K1. s. 65-82
    5 Halk Bilimi Kuramları. Bağlam Merkezli Kuramlar K1. s. 83-87
    6 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri 1 K1. s. 125-184
    7 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri 2 K1. s. 125-184
    8 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri 3 K1. s. 125-184
    9 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 16-18.yy. K5, s. 231-274, K1, s. 235-278
    10 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 19. yy. K5, s. 231-274, K1, s. 235-278
    11 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 20 yy. K5, s. 231-274, K1, s. 235-278
    12 Tasavvufi Halk Edebiyatı Genel özellikler K5, s. 279-442, K1, s. 279-32
    13 Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri K5, s. 279-442, K1, s. 279-32
    14 Genel Değerlendirme K5, s. 279-442, K1, s. 279-32
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üy. Seval KASIMOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Seval Kasımoğlu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Oğuz, Ö. (2004). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları K2. Yıldırım, D. (1998). Türk Bitiği. Ankara: Akçağ Yayınları. K3.Çobanoğlu, Ö. (2007). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. K4. Artun, E. (2005). Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı. İstanbul: Karahan Yayınevi. K5. Güzel, A. (2008). Dini Tasavvufî Türk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. K6. Aslan, E. (2008). Türk Halk Edebiyatı. Ankara: Maya Akademi. K7.Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Âşık Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. K8.Çobanoğlu, Ö. (2003). Epik Destan Geleneği. Ankara: Akçağ Yayınları. K9. Artun, E. (2005). Anonim Türk Halk Edebiyatı Nesri. İstanbul: Karahan Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Tatçı, M. (2012). İşitin Ey Yarenler. İstanbul: Kapı Yayınları. YK2. Artun, E. (2011). Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri. İstanbul: Karahan Yayınevi.
    Dersin Amacı Türk milletinin millî hafızasının oluşmasında büyük emeği olan âşıkların, bakşıların, masal anlatıcılarının, cıravların ve halk ozanlarının destan, efsane, halk hikâyesi, mani, şarkı, tekerleme, bilmece, atasözü, deyim gibi eserlerinin tahlili; tarih boyunca insanlar tarafından üretilen halk bilimi ürünlerinin tahlil edilmesi
    Dersin İçeriği Halk, folklor ve folklor kavramları, motif kavramı ve motifin edebiyat açısından değerlendirilmesi, Stith Thompson`s Motif Index of Folk Literature hakkında bilgiler, İslamiyet öncesi Türk halk motifleri, Türk motiflerinin metin-metin tahlillerinde ele alınması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. -
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster