ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri TDE535 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Folklorun tanımını, amacını, diğer bilim dallarıyla ilişkisini, folklorun incelediği konuları ve tasniflerini bilir. Avrupa`da ve Türkiye`de folklor çalışmalarının tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Halk biliminde alan araştırması kavramını ve önemini kavrar, derleme teknik ve yöntemlerini tanıyabilir.
    3-Folklor teori ve yöntemlerini kavrar. Bilimsel bir eserin folklor teori ve yöntemlerine göre nasıl çalışılacağını gösterebilir.
    4-Erken dönem folklor teori ve yöntemlerini, metin merkezli ve bağlam merkezli folklor teori ve yöntemlerini özetleyebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler10000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkbiliminin tanımı, amacı, ilişkide bulunduğu diğer bilim dalları, halkbiliminin incelediği konular ve bunların tasnifinin öğrenilmesi K1, s. 1-38, K2, s. 15-20, K5, s. 1-37
    2 Halkbilimi çalışmalarının tarihçesi, Türk halkbilimi çalışmalarının öğrenilmesi K1, s. 199-213, K5, s. 27-37
    3 Halkbiliminde alan araştırması kavramı ve önemi, gözlem (müşâhede) yoluyla derleme yöntemlerinin öğrenilmesi K1, s. 141-197, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
    4 Görüşme (mülâkat) yoluyla derleme yöntemlerinin öğrenilmesi K1, s. 141-197, K2, s. 55-105, K5. s.45-67
    5 Batı düşünce tarihinde halkbilimsel düşüncenin evrimi ve halkbiliminin bağımsız bir bilimsel disipline dönüşmesinin öğrenilmesi K1, s. 199-213, K5. s.71-92.
    6 Mitolojik teori ve mitolojik okulun öğrenilmesi K5. s.71-92.
    7 Mitolojik teori ve mitolojik okulun öğrenilmesi K5. s.71-92.
    8 Güneş mitolojist okulu ve güneş mitleri teorisinin öğrenilmesi K5. s.85-89.
    9 Erken dönem halkbilimi kuramlarının temel paradigmaları ve eleştirilen yönlerinin öğrenilmesi K5. s.71-92.
    10 Tarihi-coğrafi fin okulunun tarihçesi ve temel eserlerinin (Alex Olrik?in epik kanunlar teorisi) öğrenilmesi K5. s.95-130.
    11 Anti Aarnenin masalların tip katalogu ve Stith Thompsonun Motif Index of Folk Literature?sinin kullanımının öğrenilmesi K5. s.95-130.
    12 Tarihi yeniden kurma kuramı, evrimsel halkbilimi teorisinin öğrenilmesi K5. s.130-132.
    13 Psikoanalitik halkbilimi okulları ve kuramsal farklılıklarının öğrenilmesi, İdeolojik halkbilimi kuramlarının öğrenilmesi K5. s.139-150.
    14 Psikoanalitik halkbilimi okulları ve kuramsal farklılıklarının öğrenilmesi, İdeolojik halkbilimi kuramlarının öğrenilmesi K5. s.139-150.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üy. Seval KASIMOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Seval Kasımoğlu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aça, M. (2019). Türk Halk Bilimi El Kitabı. Nobel Yayınları. K2. Örnek S. V. (1995). Türk Halk Bilimi. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. K3. Boratav P. N. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru. Gerçek Yayınevi. İstanbul. K4. Çobanoğlu Ö. (1999). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Akçağ Yayınları. Ankara. K5. Oğuz Ö. (2000). Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları. Akçağ Yayınları. Ankara. K7. Oğuz M. Ö. vd. (2003). Dünya Halkbilimi Çalışmaları Tarihi Millî Folklor Yayınları. Ankara. K8. Oğuz M. Ö. vd.(2003). Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Millî Folklor. Yayınları. Ankara. K9. Öztürkmen, A. (1998). Türkiye`de Folklor ve Milliyetçilik. İstanbul: İletişim Yayınları. . K10. Yıldırım, D. (1983)."Türkiye`de Folklor Araştırmalarının Gelişme Evreleri". Şükrü Elçin Armağanı. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi. Ankara. K11. Birkalan, H. (2000). Türkiye`de Halkbilimi ve Bazı Türk Halkbilimcileri. Folklor/Edebiyat. 6/24: 7-26. K12. Başgöz, İ. (1998). Türkiye`de Halkbilimi Çalışmaları ve Milliyetçilik. Folklor/Edebiyat. 3/14: 73-84.
    Yardımcı Kitap YK1. Sakaoğlu, S. (1988). Sahada Derleme Metotları. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları. YK2. Türkmen, F. (1992). Sahada Derleme Teknikleri. İzmir: EÜ Yayınları.
    Dersin Amacı Halk biliminin ortaya çıkışı konusunun kavram ve tanımlardan hareketle öğretilmesi. Avrupa`da ve Türkiye`de folklor alanında yapılan öncü çalışmalar hakkında bilgi vermek. Alan araştırması yöntem ve tekniklerinin öğretilmesi. Folklorda saha araştırması kavram ve öneminin öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Folklorun araştırma alanları, derleme yöntem ve teknikleri, erken dönem folklor teorileri, metin merkezli folklor teorileri, bağlam merkezli folklor yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster