ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kırgız Akınlık Geleneği TDE536 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Akınlık ve âşıklık geleneklerinin aynı kökenden geldiğini kavrar.
    2-Akınlık geleneğinin temsilcileri tanır.
    3-Akınlık ve âşıklık geleneğinin ortak yönlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akının tanımı ve tarihi gelişimi K3, YK3, YK4, YK5
    2 Akın ekolleri/mektepleri K4, YK3, YK4, YK5
    3 Akınlık ve âşıklık gelenekleri (ortaklıklar) K1, K4, YK1, YK4, YK5
    4 Akın tipleri K3, K4, YK1, YK4, YK5
    5 Akınlık geleneğinin önemli temsilcileri K3, K4, YK1, YK4, YK5
    6 Akınlık geleneğinin önemli temsilcileri K1, K2, YK4, YK5
    7 Akınlık geleneğinin önemli temsilcileri K1, K2, YK4, YK5
    8 Akınlık geleneğinin önemli temsilcileri K5, K6, YK4, YK5
    9 Akınlık geleneğinin önemli temsilcileri K5, K6, YK4, YK5
    10 Günümüz Kırgız akınları K7, K8, YK4, YK5
    11 Akınların söylediği türler K7, K8, YK4, YK5
    12 Akınlık geleneği metinlerini inceleme K9, YK2, YK4, YK5
    13 Akınlık geleneği metinlerini inceleme K9, YK2, YK4, YK5
    14 Akınlık geleneği metinlerini inceleme YK6, YK7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu PROF. DR. ABDULSELAM ARVAS
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Abdulselam Arvas

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. ABDİYEV Tuuganbay, Aytıştar, Zamandaştar, Çonkolor, Zalkarlar, Aytış Koomduk Fondu, Bişkek 2003. K2. AKMATALİYEV Abdıldacan vd., Zalkar Akındar I-II, Şam Basması, Bişkek 1998. K3. ALİMOV Ulanbek, Kırgızistan?da Akınlar ve Akınlık Geleneği, YLT, Ege Ünv. SBE, İzmir 2003. K4. KAYIPOV Süleyman, Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi/Kırgız Edebiyatı 31-32, KTB Yayınları, Ankara 2005. K5. KEBEKOVA Batma, Kırgız, Kazak Akındarının Çığarmaçılık Baylanışı, İlim Basması, Bişkek 1985. K6. KOŞOYEVA Asel, ?Akkan Düynö?, Aalam Kırgızdarı (El Aralık Koomduk, Adabiy-Körköm Curnal), No:12, Bişkek 2009. K7. KUTMANALİYEV Amantay, Sargaşka?nın Sanatı, Biyiktik Basmakanası, Bişkek 2004. K8. OBOZKANOV Abdısalam, Tökmölöktün Başatı, Kalıptanuu Etaptarı cana Sinkrettüü Tabiyatı, Şam Basımevi, Bişkek 2006. K9. OROZOBEKOVA Cıldız, Aytuuçuluk Önördün Tarıhıy Ösüp Önügüü Colu, Biyiktik Basması, Bişkek 2003.
    Yardımcı Kitap YK1. KAYIPOV Süleyman, El Irçıları, ?Kırgızstan Basmakanası, Bişkek 1980. YK2. İmanaliyeva A., Kalık Akıyev, Biyiktik Basmakanası, Bişkek 2003. YK3. KAYIPOV Süleyman, Folklor Üzerine Yazılar, KTMÜ Yayınları, Bişkek 2009. YK4. Kırgız Tilinin Sözdüğü (Haz: İ. Abdıvaliyev, A. Akmataliyev vd.), Avrasya Press, Bişkek 2010. YK5. Kırgız Tilinin Tüşündürmö Sözdüğü (Haz.: E. Abduldayev, D. İsayev), Mektep Basması, Frunze 1969. YK6. Taştemirov Caki, Togolok Moldo, Kırgızstan Basması, Bişkek 1970. YK7. Ümötaliyev Temirkul, Toktogul, Kırgızstan Mamlekettik Basması, Bişkek 1954.
    Dersin Amacı Âşıklık geleneğiyle kökeni aynı olan Kırgız akınlık geleneğini ve temsilcilerini tanıtmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. -
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster