ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Şamanizmi TDE539 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Şamanizm kavramını tanımlar.
    2-Şamanların toplumdaki görevlerini özetler.
    3-Şaman, ozan, âşık gibi kavramların neden ve sonuç ilişkisini kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Şamanizm hakkında genel bilgi K3, B1
    2 Türk Şamanlığına genel bir bakış K2, B1
    3 Şamanın toplumdaki statüsü K1, B1
    4 Mesleğe giriş töreni K1, B1
    5 Şamanizmde ruhlar âlemi K1, B2
    6 Şamanın ezoterik dünyası K1, B2
    7 Şaman kıyafetleri YK2, B4
    8 Şaman ritüellerinde kullanılan çalgılar K1, B3
    9 Şamanların düzenlediği ritüeller K1, B4
    10 Kam ve halk hekimliği K1, B4
    11 Kam törenleri ve duaları K1, Ekler Böl.
    12 Kam törenleri ve duaları K1, Ekler Böl.
    13 İslamiyet sonrası Türklerde Şamanizmin izleri YK1, B5
    14 Kam, ozan ve âşık ilişkisi YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
    Dersi Verenler

    1-)10404 10404 10404

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Seval Kasımoğlu Ar. Gör. Ahmet Serdar Arslan
    Kaynaklar 1) V. Yakovleviç Butanayev, Geleneksel Hongoray Şamanlığı, TDK Yay., Ankara 2019. 2) Abdülkadir İnan, Tarihte ve Bugün Şamanizm, Türk Tarih Kurumu, 2000. 3) Mircea Eliade, Şamanizm, İmge Yayınları, İstanbul 2006.
    Yardımcı Kitap 1) Yusuf Ziya Yörükan, Müslümanlıktan Evvel Türk Dinleri Şamanizm, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2006. 2) Fuzuli Bayat, Ana Hatlarıyla Türk Şamanlığı, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2006. 3) Abdulselam Arvas, Türk Halklarının Geleneksel Anlatıcıları ve Kam, XI. Millî Türkoloji Kongresi Bildirileri, İstanbul 2015, s.33-48.
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek hayatlarında karşılaşacakları Şamanlık hakkında bilgi verilmesi, Türk Şamanlığının ve yapılan törenlerin tanıtılmasıdır.
    Dersin İçeriği Şamanlığın kökenini öğrenmek ve Türklerde Şamanlığın tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster