ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Metin Şerhi Yöntemleri TDE543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Students compare classical texts.
    2-Students evaluate the philosophical background behind classical texts.
    3-Students research the symbols, notions and metaphors of classical texts.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Türk Edebiyatında metin, metin tenkidi, metin şerhi ve tahlili kavramları.
    2 Eski Türk Edebiyatı manzum metin incelemelerinde mazmun kavramı
    3 14. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    4 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    5 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    6 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    7 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    8 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    9 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    10 17. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    11 17. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    12 18. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    13 18. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    14 19. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Assoc. Prof. Dr. İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr İbrahim Akyol

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R1)Akar, M. (2002) Su Kasidesi Şerhi, TDV. Yay., Ankara. R2) Akarsu, K. (2007) Adına Aşk Dediler, Akçağ Yay., Ankara. R3) Aksoyak, İ.H. (2002) Metin Şerhi, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Haz. Mustafa İsen vd., Ankara: Grafiker Yayınları. R4) Mengi, M. (2000) Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine, Divan Şiiri Yazıları, Akçağ Yay. Ankara. R5) Tarlan, A.N. (1998) Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ Yay. Ankara. R6) Tarlan, A.N. (1981) "Metinler Şerhine Dair", Edebiyat Meseleleri, Ötüken Yay.İstanbul.
    Yardımcı Kitap Divans
    Dersin Amacı Get ability and information in order to understand classical texts. Get ability of learning philosophical background in classical texts. Learning the emblems, purviews and signs of classical manuscripts.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 3
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. -
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 2
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster