Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Özbek, Kazak ve Tatar Türkçesinin şekillenmesi ve gelişimi.
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Bu dillerin Türk dilleri tasnifindeki yeri.
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Özbek, Kazak ve Tatar Türkçesinde alfabe ve imlâ-I.
|
K1-Bölüm-2-3
K2-Giriş
|
4
|
Özbek, Kazak ve Tatar Türkçesinde alfabe ve imlâ-II.
|
K1-Bölüm-2-3
K2-Giriş
|
5
|
Metinler üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri ve karşılaştırmalı fonoloji ve morfoloji çalışmaları-I.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
6
|
Metinler üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri ve karşılaştırmalı fonoloji ve morfoloji çalışmaları-II.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
7
|
Metinler üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri ve karşılaştırmalı fonoloji ve morfoloji çalışmaları-III.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
8
|
Metinler üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri ve karşılaştırmalı fonoloji ve morfoloji çalışmaları-IV.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
9
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-I.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
10
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-II.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
11
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-III.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
12
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-IV.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
13
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-V.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
14
|
Metin üzerinde okuma, transkripsiyon, çeviri, fonolojik ve morfolojik inceleme çalışmaları-VI.
|
K1-Bölüm-3
K2-Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Zeliha GADDAR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Zeliha Gaddar
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Buran, A. & Alkaya, E. (2007). Çağdaş Türk Lehçeleri. Akçağ Yayınları, Ankara.
K2: Uygur, C. V. (2008). Özbekçe. Fakülte Kitabevi, Isparta .
K3. Uygur, C. V. (2005). Kazak Türkçesi. Denizli.
K4: Coşkun, V. (2000). Özbek Türkçesi Grameri. Türk Dil Kurumu, Ankara.
K5: Koç, K. & Doğan, O. (2004). Kazak Türkçesi Grameri. Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Ercilasun, A. B. (1993). Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
YK2: Yaman, E. & Mahmud, N. (1998). Özbek Türkçesi - Türkiye Türkçesi ve Türkiye Türkçesi - Özbek Türkçesi Karşılıklar Kılavuzu. Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.
YK3: Komisyon (1992). Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Seçilen lehçenin ses ve şekil özellikleri bakımından öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Seçilen lehçenin ses ve şekil özelliklerini inceleme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
-
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
-
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
-
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|