ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tanzimat Sonrası Osmanlı Türkçesi Metinleri II TDE552 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, alanları ile ilgili Tanzimat sonrası metinlerini orijinalinden tanır ve okumayı öğrenirler.
    2-Öğrenciler, alanları ile ilgili edebi meseleleri, tartışmaları, temaları, yenilikleri Osmanlı Türkçesi metinleri üzerinden tartışmayı öğrenirler.
    3-Öğrenciler, derste alanları ile ilgili okunacak orijinal metinler sayesinde farklı yazar ve şairlerin dil, üslup ve imla özelliklerini öğrenirler
    4-Öğrenciler, alanları ile ilgili metinleri Osmanlı Türkçesinden okurken metin neşri hususunda karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik pratikler geliştirmeyi öğrenirler.
    5-Öğrenciler, Osmanlı Türkçesi metinleri üzerinden metin neşri ve tamiri konusunda bilgi sahibi olmayı öğrenirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler1011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Metin Okuma ve İnceleme Recaizade Mahmut Ekrem`in "Talim-i Edebiyat" adlı Eseri K1. YK1. YK2 YK3
    2 Metin Okuma ve İnceleme Recaizade Mahmut Ekrem`in "Talim-i Edebiyat" adlı Eseri K1. YK1. YK2 YK3
    3 Metin Okuma ve İnceleme Recaizade Mahmut Ekrem`in "Talim-i Edebiyat" adlı Eseri K1. YK1. YK2 YK3
    4 Metin Okuma ve İnceleme Recaizade Mahmut Ekrem`in "Talim-i Edebiyat" adlı Eseri K1. YK1. YK2 YK3
    5 Metin Okuma ve İnceleme Tevfik Fikret`in Şiirleri K2 YK1 YK2 YK3
    6 Metin Okuma ve İnceleme Tevfik Fikret`in Şiirleri K2 YK1 YK2 YK3
    7 Metin Okuma ve İnceleme Abdülhak Hâmid Tarhan "Mektuplar" adlı eseri K3 YK1 YK2 YK3
    8 Metin Okuma ve İnceleme Abdülhak Hâmid Tarhan "Mektuplar" adlı eseri K3 YK1 YK2 YK3
    9 Metin Okuma ve İnceleme Halit Ziya Uşaklıgil`in "Hikaye" adlı eseri K4 YK1 YK2 YK3
    10 Metin Okuma ve İnceleme Halit Ziya Uşaklıgil`in "Hikaye" adlı eseri K4 YK1 YK2 YK3
    11 Metin Okuma ve İnceleme Halit Ziya Uşaklıgil`in "Hikaye" adlı eseri K4 YK1 YK2 YK3
    12 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri K5 YK1 YK2 YK3
    13 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri K5 YK1 YK2 YK3
    14 Metin Okuma ve İnceleme Mehmet Akif Ersoy`un Şiirleri K5 YK1 YK2 YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özgür İLDEŞ
    Dersi Verenler

    1-)10967 10967 10967

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Recâizâde Mahmud Ekrem (1330/1914), Tâlim-i Edebiyat, İstanbul. K2. Tevfik Fikret (1327/1911), Rubâb-ı Şikeste, Yeni tabı, İstanbul: Tanin Matbaası. K3. Abdülhak Hâmid Tarhan (1334/1918), Mektuplar, İstanbul: Matbaa-i Âmire. K4. Uşşaki-zâde Halis Ziya (1307/1891), Hikâye, Kostantiniye: Vatan Kitaphanesi Sahibi Ohannes Ferit. K5. Mehmet Akif Ersoy (1329/1913), Safahat, İstanbul: Sırat-i Müstakim Matbaası.
    Yardımcı Kitap YK1. Timurtaş, Faruk Kadri (1995), Osmanlı Türkçesi Grameri 3.c., İstanbul: Alfa Yayınları. YK2. Şemseddin Sami (1998), Kâmûs-ı Türkî, İstanbul: Alfa Yayınları. YK3. Ferit, Devellioğlu (2002), Osmanlıca-Türkçe Ansİklopedik Lûgat, Ankara: Aydın Kitabevi.
    Dersin Amacı Tanzimat sonrası Osmanlı Türkçesi metinlerinin orijinalinden okunması, metin aktarımı hususunda karşılaşılabilecek güçlüklerin tespiti, bu güçlüklerin giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak ve Tanzimat döneminin farklı yazar ve şairlerinin dil, üslup, imla özelliklerini incelemek.
    Dersin İçeriği Tanzimat sonrası Osmanlı Türkçesi metinlerinin orijinalinden okunması ve incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. -
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. -
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır -
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. -
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. -
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. -
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 4
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. -
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. -
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster