ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Coğrafi Düşüncenin Gelişimi COG509 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Coğrafi düşünceyi analiz eder.
    2-Coğrafi düşüncenin farklı kültürlerde ve zaman dilimlerindeki gelişimini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler5016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5017070
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Coğrafi Düşüncenin Ortaya Çıkışı K 2, K 3 Y 6
    2 İlkçağ Medeniyetleri ve Coğrafi Düşünce K 2, K 3 Y 6
    3 Orta Çağ Avrupa`sı ve Coğrafi Düşünce K 1, K 2 Y 6, Y 5
    4 Orta Çağ İslam Dünyasında Coğrafi Düşünce K 2 Y 9, Y 7
    5 Keşifler ve Coğrafi Düşünce K 1, K 2 Y 5, Y 3, Y 8
    6 Avrupa`daki Düşünce Akımları-II K 1, K 2 Y 5
    7 Avrupa`daki Düşünce Akımları K 1, K 2 Y 4
    8 Modern ve Postmodern Dönem K 1, K 2 Y 11
    9 Pozitivizm Akımı ve Coğrafi Düşünce K 1, K 2 Y 11
    10 Toplumsal Teori ve Coğrafya K 1, K 2 Y 11
    11 Ampirik, Hermenotik ve Eleştirel Akımlar ve Coğrafya K 1, K 2 Y 11
    12 Davranışsal Coğrafya K 1, K 2 Y 11
    13 İnsan Ekolojisi Olarak Coğrafya K 1, K 2 Y 11
    14 Postmodern Coğrafya ve Diğer Arayışlar K 1, K 2 Y 11
    Ön Koşul Ön koşul ders yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Dr. Nazan Özür
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Jensen, A.H. Coğrafya Tarihi Felsefesi ve Temel Kavramları, Çev. Erdem Bekaroğlu vd., İdil yayıncılık, İstanbul 2019. K 2. Özgüç, N. ve Tümertekin, E., Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000. K. 3 Tez, Z., Astronomi ve Coğrafyanın Kültürel Tarihi, Doruk Yayıncılık, İstanbul 2009
    Yardımcı Kitap Y 1. Türkay, C., İstanbul Kütüphanelerinde Osmanlılar Devrine Aid TürkçeArabca-Farsca Yazma ve Basma Coğrafya Eserleri, Maarif yay. Basımevi, İstanbul 1958. Y 2. Türkay, C., Osmanlı Türklerinde Coğrafya, MEB yay. İstanbul 1999. Y 3. Boorstin, D., Keşifler ve Buluşlar, çev. Fatoş Dilber, İş Bankası Kültür Yay. Ankara 1994. Y 4. Livingstone, D. ve Withers, W.J.C.,, Coğrafya ve Devrim, çev. Dilek Cenkçiler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2010. Y 5. Koyre, A., Bilim Tarihi, TÜBİTAK, Ankara 2000. Y 6. Gürel, O., Doğa Bilimleri Tarihi, İmge Kitapevi, İstanbul-Ankara 2001. Y 7. Nasr, S.H., İslam ve Bilim, İnsan Yayınları, İstanbul 2006. Y 8. Rrousseau, P.,Keşifler ve İcatlar Tarihi, Milliyet Yayınları, 1972. Y 9. Hakimi, M.R., İslam Bilim Tarihi, İnsan Yayınları, İstanbul 1999. Y 10. Arnold, D., Coğrafi Keşifler Tarihi, çev. Osman Bahadır, II. Baskı, Yöneliş Yayınları, İstanbul 2000. Y 11. Tümertekin, E., Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşması ve Poul Vidal de la Blache, İÜ. Ed. Fak. Yay. İstanbul 1990. Hellman, H.,Büyük Çekişmeler, TÜBİTAK, İstanbul 2001
    Dersin Amacı Coğrafi Düşüncenin oluşum ve gelişimini tarihi süreci ile birlikte takip ederek belli başlı coğrafi düşünce sistemlerini tanımak.
    Dersin İçeriği Coğrafi düşüncenin ilkçağdan günümüze kadar geçirdiği değişimler ve süreklilik üzerinde duran bu ders kişiler, olaylar ve yerler eşliğinde coğrafi düşünceyi inceler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 3
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 3
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 1
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 5
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 3
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 3
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster