Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Yerleşme coğrafyasına ilişkin kavramlar
|
K1
|
2
|
Kırsal yerleşme şekilleri
|
K1
|
3
|
Kır yerleşmelerindeki konut tipleri
|
K1
|
4
|
Kırsal mekânda dağınık ve toplu yerleşmeler ile özellikleri
|
K1
|
5
|
Kentleşmenin tarihsel gelişimi
|
K3
|
6
|
Kentleşmeye neden olan ekonomik, teknolojik, siyasi ve sosyo-kültürel faktörler
|
K3
|
7
|
Kentleşme kavramı
|
K3
|
8
|
Türkiye`de ve dünyada kentleşme
|
K2, K3
|
9
|
Kırsal mekânın ve yerleşmelerin planlamasına yönelik örnekler
|
K2, K3
|
10
|
Kent planlaması ve dünyadan örnekler
|
K2, K3
|
11
|
Türkiye`de kentleşme politikaları
|
K2, K3
|
12
|
Kentleşme sonucu ortaya çıkan sorunlar
|
K2
|
13
|
Planlı kentleşmenin özellikleri
|
K2
|
14
|
Yerleşme planlamasına ilişkin modeller: Thünen ve Christaller
|
K2
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Barış Taş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yok
|
Kaynaklar
|
K1- Taş, B. (2016), Türkiye`nin Kırsal Yerleşmeleri, Yeditepe Yayınevi, İstanbul.
K2- Tümertekin, E., Özgüç, N. (1998), Beşeri Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul
K3- Keleş, R. (2000), Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yerleşme coğrafyasının esasları ve yerleşmelere ilişkin planlama önerilerinin verilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye de yerleşmelerin mevcut durumlarını belirleme ve planlama önerileri geliştirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
2
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
1
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
3
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
-
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
-
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
2
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|