ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`de Yerleşme Planlamaları COG517 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yerleşme kavramı ve coğrafya ile ilişkisini yorumlama
    2-Kır yerleşmelerinin mekândaki dağılış düzenini hakkında planlama önerisi geliştirme
    3-Yerleşmelerinin biçim ve dokusu üzerinde doğal şartların etkilerini değerlendirme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler40000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)014545
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Yerleşme coğrafyasına ilişkin kavramlar K1
    2 Kırsal yerleşme şekilleri K1
    3 Kır yerleşmelerindeki konut tipleri K1
    4 Kırsal mekânda dağınık ve toplu yerleşmeler ile özellikleri K1
    5 Kentleşmenin tarihsel gelişimi K3
    6 Kentleşmeye neden olan ekonomik, teknolojik, siyasi ve sosyo-kültürel faktörler K3
    7 Kentleşme kavramı K3
    8 Türkiye`de ve dünyada kentleşme K2, K3
    9 Kırsal mekânın ve yerleşmelerin planlamasına yönelik örnekler K2, K3
    10 Kent planlaması ve dünyadan örnekler K2, K3
    11 Türkiye`de kentleşme politikaları K2, K3
    12 Kentleşme sonucu ortaya çıkan sorunlar K2
    13 Planlı kentleşmenin özellikleri K2
    14 Yerleşme planlamasına ilişkin modeller: Thünen ve Christaller K2
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Barış Taş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar K1- Taş, B. (2016), Türkiye`nin Kırsal Yerleşmeleri, Yeditepe Yayınevi, İstanbul. K2- Tümertekin, E., Özgüç, N. (1998), Beşeri Coğrafya, Çantay Kitabevi, İstanbul K3- Keleş, R. (2000), Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yerleşme coğrafyasının esasları ve yerleşmelere ilişkin planlama önerilerinin verilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Türkiye de yerleşmelerin mevcut durumlarını belirleme ve planlama önerileri geliştirme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 2
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 1
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 3
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. -
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 4
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. -
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. -
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 2
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. -
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster