Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göçe dair kavramlar
|
K 1- Bölüm 1
|
2
|
Çağdaş Göçler: Genel Eğilimler
|
K 1- Bölüm 1
K 2- Bölüm 1
|
3
|
Küresel Yönetimde Uluslararası Göçler
|
K 1-Bölüm 1
K 2- Bölüm 5
|
4
|
Göç Süreçlerinin Açıklanması
|
K 1-Bölüm 1
K 2- Bölüm 1
|
5
|
1945 Öncesi Uluslararası Göç
|
K 1-Bölüm 2
|
6
|
1945 Sonrası Çok Gelişmiş Ülkelere Göç
|
K 1-Bölüm 2
|
7
|
Uluslararası Göçün Küreselleşmesi
|
K 1-Bölüm 1
K 2- Bölüm 5
|
8
|
Emek Gücündeki Göçmenler ve Azınlıklar
|
K 1-Bölüm 2
K 2- Bölüm 6
|
9
|
Göçmenler Ve Politikalar
|
K 1-Bölüm 2
K 2- Bölüm 6
|
10
|
Türkiye`ye Yönelik Göçler (Balkan Göçleri)
|
K 1-Bölüm 3
K 2- Bölüm 2
|
11
|
Türkiye`den Göçler: Türk Dış Göçünün Aşamaları
|
K 1-Bölüm 3
K 2- Bölüm 2
|
12
|
Türkiye`de İç Göç - Dış Göç İlişkisi
|
K 1-Bölüm 3
K 2- Bölüm 2
|
13
|
Türk Göçmenlerin Entegrasyonu ve Türkiye İle İlişkileri
|
K 1-Bölüm 3
K 2- Bölüm 4
|
14
|
Türkiye`ye Tersine Göç
|
K 1-Bölüm 3
K 2- Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Karakaş Özür
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr Nazan Karakaş Özür
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mutluer, M. (2003). Uluslararası göçler ve Türkiye. Çantay Kitabevi, İstanbul.
K2. Abadan Unat, N., (2002). Bitmeyen göç konuk işçilikten ulus ötesi yurttaşlığa. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Önemli bir sosyal olgu olması nedeniyle göçler, coğrafyada önemli bir ilgi alanıdır. Göç tiplerinin tanımlanması, göçün değişen anlamı ve göç kuramları dersin ana konularını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Coğrafya ve uluslararası göçler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
-
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
2
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
2
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
3
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
2
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
-
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
-
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
-
|