|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Modern Coğrafyaya Giriş
|
|
|
2
|
Varenius Dönemi ve Coğrafyanın İlk Kıpırdanışları
|
|
|
3
|
Alexander von Humboldt (1769-1859), Immanuel Kant (1724-1804)
|
|
|
4
|
Carl Ritter (1779-1859)
|
|
|
5
|
Heinrich Berghaus (1797-1884), Friedrich Ratzel (1844-1904)
|
|
|
6
|
Paul Vidal de la Blache (1845-1918)
|
|
|
7
|
William Moris Davis (1850-1934)
|
|
|
8
|
Ellsworth Huntigton (1876-1947)
|
|
|
9
|
Halford John Mackinder (1861-1947)
|
|
|
10
|
Emmanuel De Martonne (1873-1955)
|
|
|
11
|
Harlan Barrows (1877-1960)
|
|
|
12
|
Carl OrtwinSauer (1889-1975)
|
|
|
13
|
Henry Clifford Darby (1909-1992)
|
|
|
14
|
Richard Hartshorne (1899-1992)
|
|
|
Ön Koşul
|
Ön koşul yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nazan Özür
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Nazan Karakaş Özür
|
|
Ders Yardımcıları
|
Yoktur.
|
|
Kaynaklar
|
Özgüç, Nazmiye, Tümertekin, Erol, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar, Çantay Kitabevi, İstanbul, 2000.
Gümüşçü, Osman, Coğrafyaya Davet Yeditepe Yayıncılık, İstanbul 2013.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Özçağlar Ali, Coğrafyaya Giriş, Hilmi Usta Matbaacılık, Ankara, 2003.
Doğanay Hayati , Coğrafyaya Giriş, , Çizgi Yayınları, Konya, 2000.
Türkay Cevdet, Osmanlı Türklerinde Coğrafya, MEB yay. İstanbul 1999.
Koyre Alexandre, Bilim Tarihi, TÜBİTAK, Ankara 2000.
Tümertekin Erol, Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşması ve Poul Vidal de la Blache, İÜ. Ed. Fak. Yay. İstanbul 1990.
Gümüşçü, O. (2012). Katip Çelebi?den günümüze Türkiye?de coğrafyanın tarihi serüveni. TÜCAUM VII. Coğrafya sempozyumu
|
|
Dersin Amacı
|
Modern coğrafyanın ortaya çıkış ve gelişiminde rol oynayan kişileri ve eserlerini tanımak. Bu yolla coğrafyanın bugünkü geldiği düzeyi, temel düşünce sistemlerini ve uygulamalarını daha iyi anlamak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Modern coğrafyanın ortaya çıkmasını sağlayan coğrafyacıların hayat hikayeleri ve akademik kimliklerinin tanınması için otobiyografik çalışmaların yapıldığı bir derstir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar.
|
3
|
|
2
|
Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir.
|
3
|
|
3
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder.
|
2
|
|
4
|
Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
5
|
|
5
|
Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır.
|
4
|
|
6
|
Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
|
7
|
Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır.
|
3
|
|
8
|
Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir.
|
3
|
|
9
|
İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır.
|
4
|
|
10
|
Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir.
|
3
|
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır.
|
3
|