ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kentsel Ekoloji COG518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kent coğrafyası yaklaşımının güncel yaklaşımlarından kentsel ekoloji yaklaşımı ile kentlerin değişen doğasını değerlendirir.
    2-Kent ekolojisi ve coğrafya arasındaki ilişkiyi yaklaşım ve yöntem açısından kavrar, kentsel mekân analizi konusunda çıkarımlarda bulunur.
    3-Kentsel kalkınmada ekolojik yaklaşımdan hareketle Türkiye kentleri ve geleceği üzerine değerlendirmeler yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014545
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kentsel Ekoloji nedir? (tanımlar-kavramlar)
    2 Kentlerin Değişen Doğası-Kentlerin Ekolojisi
    3 Kentsel Ekoloji-Coğrafya İlişkisi (çalışma konuları- izlenilen yöntem, materyal)
    4 Kentsel Ekoloji ? Kentsel Mekan Analizi
    5 Kentsel Ekoloji Yaklaşımı ile Kent Merkezi- Merkezi İş Alanları
    6 Kentsel Yerleşim Alanları: Kentsel Yapı, Sosyal Alanlar ve Yerleşim Sınıflandırmaları
    7 Kentelşme Kavramı
    8 Oluşum ve Gelişim Süreci ile Çevrekent
    9 Kırsal ve Kentsel Saçaklanma
    10 Kentlerde Sanayinin Yeri ve Desantralizasyonla Değişen Kent Ekolojisi
    11 Geleceğin Kentleri Ve Ekolojisi
    12 Ekokentler : Ekolojik Temelli Kentsel Kalkınma Modeli
    13 Dünyada Eko-kent Çalışmaları
    14 Türkiye`de Kentsel Ekoloji Yaklaşımı İle Türkiye Kentleri Üzerine Değerlendirmeler
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Barış Taş
    Dersi Verenler

    1-)10707 10707 10707

    Ders Yardımcıları Yok
    Kaynaklar HAMM Bernd- MUTTAGI Pandurang, 1998, Sustainable Development and the Future of Cities, Intermediate Technology Publ., Centre for European Studies, London. DURU B.- ALKAN A. (2002) : 20. Yüzyıl Kenti, İmge Kitabevi, Ankara. TEKELİ İ. , Modernleşme Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi, Ankara, 2001. KELEŞ, R., Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Doğal ve toplumsal çevre bileşenlerinin örtüşme alanı olan kentlerde, insan-doğa etkileşimi ve ürünlerini coğrafi bir yaklaşımla incelenmesini ve kentsel mekan analizindeki yeni yöntem ve yaklaşımları konusunda değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır. Doğal çevre bileşenleri ile uyumlu bir kent (ekokent) kavramı ve uygulama örnekleri hakkında bilgiler aktarılacaktır.
    Dersin İçeriği Kentsel Ekoloji nedir? (tanımlar-kavramlar), Kentlerin Değişen Doğası-Kentlerin Ekolojisi, Kentsel Ekoloji-Coğrafya İlişkisi (çalışma konuları- izlenilen yöntem, materyal), Kentsel Ekoloji ? Kentsel Mekan Analizi, Kentsel Ekoloji Yaklaşımı ile Kent Merkezi- Merkezi İş Alanları, Kentsel Yerleşim Alanları: Kentsel Yapı, Sosyal Alanlar ve Yerleşim Sınıflandırmaları, Oluşum ve Gelişim Süreci ile Çevrekent, Kırsal ve Kentsel Saçaklanma, Kentlerde Sanayinin Yeri ve Desantralizasyonla Değişen Kent Ekolojisi, Geleceğin Kentleri Ve Ekolojisi, Ekokentler : Ekolojik Temelli Kentsel Kalkınma Modeli, Dünya?da Eko-kent Çalışmaları, Türkiye?de Kentsel Ekoloji Yaklaşımı İle Türkiye Kentleri Üzerine Değerlendirmeler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 3
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 2
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 3
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 3
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster