ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Kuvaterner Jeomorfolojisi COG506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuvaterner dönemi genel özelliklerini açıklar.
    2-Türkiye`nin yer şekillerinin gelişiminde Kuvaterner`in genel etkilerini listeler.
    3-Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki akarsu sistemlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje2013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuvaterner dönemi genel özellikleri
    2 Türkiye`nin yer şekillerinin gelişiminde Kuvaternerin genel etkileri
    3 Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki iklim özellikleri
    4 Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki iklim özellikleri
    5 Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki kıyı bölgeleri
    6 Türkiye`nin Kuvaterner tektoniği
    7 Türkiye`nin Kuvaterner tektoniği
    8 Türkiye`nin Kuvaterner dönemindeki akarsu sistemleri
    9 Taraça gelişimi
    10 Türkiye`de Kuvaterner döneminde buzul alanlarının gelişimi
    11 Türkiye`de Kuvaterner döneminde volkanik alanların gelişimi
    12 Türkiye`de Kuvaterner döneminde göl alanlarının gelişimi
    13 Türkiye`de Kuvaterner döneminde bitki örtüsünün gelişimi
    14 Kuvaterner ve jeoarkeoloji
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Murat ATAOL
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Murat Ataol

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ardos, M. 1992. Türkiye?de Kuaterner Jeomorfolojisi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, İstanbul Erinç, S. 1968. Jeomorfoloji I, İstanbul Üniversitesi Yayın no. 789, İstanbul. Erol, O. 1979. Dördüncü Çağ (Kuvaterner) Jeoloji ve Jeomorfolojisinin ana çizgileri. Ank. Ün. Dil ve Tarih Coğr. Fak. Yay.289. Coğr. Araşt. Enst. Yay.22. 68 s. Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye`nin yer şekillerinin oluşumunda Kuvaterner döneminin etkileri öğretilir.
    Dersin İçeriği Kuvaterner dönemi genel özellikleri ve Türkiye?nin yer şekillerinin gelişiminde Kuvaterner?in genel etkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 3
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 2
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 2
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 3
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 4
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 4
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster