ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Jeomorfolojisi COG519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`nin jeomorfolojik gelişimini zaman dilimleri içinde göstererek açıklar
    2-Jeomorfolojik birimlerin herbirinin oluşum süreçlerini açıklar
    3-Türkiye`nin jeomorfolojisini oluşturan birimlerin analitik olarak tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`nin genel jeolojik özellikleri K1
    2 Türkiye`nin yerşekillerinin oluşumunda mağmatizmanın etkileri K1
    3 Türkiye`nin genel tektonik özellikleri K1
    4 Türkiye`nin şekillenmesinde orojenezin etkileri K1
    5 Türkiye`nin şekillenmesinde epirojenezin rolü K1
    6 Türkiye`nin jeomorfolojisini etkileyen dış kuvvetler, akarsuların şekillendirici etkileri K1
    7 Türkiye`de rüzgar aşındırma şekilleri K1
    8 Türkiye jeomorfolojisinde buzullaşmaların etkileri K1
    9 Türkiye jeomorfolojisinde karstlaşma K1
    10 Türkiye`nin dağlık alanlarının özellikleri K1
    11 Türkiye ovalarının oluşumu, tektonik kökenli ova ve havzalar K1
    12 Türkiye`nin deltaları K1
    13 Türkiye kıyılarının jeomorfolojik özellikleri K1
    14 Türkiye kıyılarının gelişimi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Tevfik Erkal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Atalay, İ. (2017). Türkiye Jeomorfolojisi. Metabasım, İzmir. Marmara Bölgesinin Neojen-Kuvaternerdeki evrimi. Maden Tetkik ve Arama Dergisi 120, 233-258. Kayan, i. (1996). Yeni yaklaşımlarla Türkiye`nin Plio-Kuvaterner paleocoğrafyası. 21. Yüzyıla Doğru Türkiye Sempozyumu, 15-19 Nisan 1996, Ankara, 1-18. Kazancı, N., Emre, Ö., Erkal, T., İleri, Ö., Ergin, M. ve Görür, N. (1999). Kocasu ve Gönen Çayı deltalarının (Marmara Denizi güney kıyıları) güncel morfolojileri ve tortul fasiyesleri. Maden Tetkik ve Arama Dergisi 121, 33-50.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye`nin jeomorfolojisine ilişkin konularda ileri düzeyde bilgi vermektir. Türkiye`nin yerşekillerini ve bunların oluşumu ile gelişimlerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Türkiye`nin genel jeolojik özellikleri Türkiye`nin yerşekillerinin oluşumunda mağmatizmanın etkileri Türkiye`nin genel tektonik özellikleri Türkiye`nin şekillenmesinde orojenezin etkileri Türkiye`nin şekillenmesinde epirojenezin rolü Türkiye`nin jeomorfolojisini etkileyen dış kuvvetler, akarsuların şekillendirici etkileri Türkiye?de rüzgar aşındırma şekilleri Türkiye jeomorfolojisinde buzullaşmaların ve rüzgarların etkileri Türkiye jeomorfolojisinde karstlaşma Türkiye`nin dağlık alanlarının özellikleri Türkiye ovalarının oluşumu, tektonik kökenli ova ve havzalar Türkiye`nin deltaları Türkiye kıyılarının jeomorfolojik özellikleri Türkiye kıyılarının gelişimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili olarak daha ileri düzeyde gerçekleşecek doktora eğitimi için ön hazırlık sağlar. 5
    2 Coğrafya lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, yüksek lisansta seçeceği çalışma alanı ile derinleştirir. 4
    3 Coğrafi Bilgi Sistemleri başta olmak üzere coğrafyanın gerektirdiği bilimsel ve teknolojik imkânları kullanır ve bu konudaki yenilikleri takip eder. 3
    4 Coğrafyanın bir bilim olarak ortaya çıkışı ve geçirdiği evreleri bilir ve bu evrelerin özelliklerine uygun çalışmalar planlar. 1
    5 Coğrafyanın bilgi kaynaklarına ulaşır ve yapacağı çalışmalarda bu kaynakları etkili şekilde kullanır. 3
    6 Alanı ile ilgili konularda, analiz, değerlendirme düzeyinde çalışmalar yaparak çeşitli projelere katılabilme becerisine sahip olur. 3
    7 Coğrafya ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve kullanır. 3
    8 Yapacağı çalışmaları bilimsel ahlak ve etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirir. 3
    9 İnterdisipliner çalışmalara katılarak, alanı ile ilgili bilgiler ile diğer disiplinlere ait bilgileri birleştirerek etkili şekilde kullanır. 3
    10 Alanındaki diğer dillerdeki yayınları ve gelişmeleri takip ederek, diğer ülkelerdeki meslektaşları veya ilgili kurumlarla bağlantı kurarak, bilgi ve görgüsünü dünya çapında geliştirmeyi öğrenir. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek bu konudaki çalışmalara katılır. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster